Najväčšou hviezdou Tesly je momentálne malý Model 3. Vyrábať sa však začne až koncom budúceho roka a tak musí americký producent luxusných elektromobilov stavať na súčasnej ponuke Modelu X a Modelu S. Druhý z nich má však na konte už štyri roky kariéry a tak neprekvapuje, že Tesla prichádza s modernizáciou. Smutnou správou však je, že očakávaná verzia P100D s väčšou kapacitou akumulátorov sa zatiaľ nekoná. Feceliftovaná Tesla S si tak musí vystačiť s pôvodnou technikou. Dizajnové zmeny sú ale zreteľné na prvý pohľad.
Najviac retuší sa odohralo v prednej časti. Model S dostal prepracovanú "masku“. Vlastne žiadnu nemá. Pôvodná atrapa z lesklého čierneho plastu je minulosťou. Tým sa „esko“ priblížilo novému štýlu modelov X a 3. Vyzerá to trochu zvláštne, ale pravdou je, že elektromobil sací otvor v prednej časti nepotrebuje. Musíme si jednoducho zvyknúť. Každopádne zvládli dizajnéri túto úlohu lepšie ako v prípade spomínaných modelov X a 3. A k tomu pribudli adaptívne svetlá, každé so štrnástimi diódami, pracujúcimi v troch módoch.
![Interiér ponúka nové drevené dekorácie Figured...](https://ipravda.sk/res/2016/04/14/thumbs/tesla-model-s-2016-nestandard1.jpg)
Tam ale facelift končí. Profil aj zadná časť ostali bez zmien. Tesla nespomína ani nové odtiene lakov či nový dizajn diskov kolies. V interiéri však pribudli drevené dekorácie Figured Ash Wood a Dark Ash Wood. Klimatizácia zas dostala filtračný systém HEPA z modelu X, ktorý dokáže odfiltrovať až 99,97 % škodlivých emisií, avšak za 3 000 dolárov. Už v základe ake ponúkne majiteľom kožené čalúnenie, bezkľúčový prístup, multimediálne rozhranie s obrovským 17-palcovým displejom, parkovaciu kameru či dažďový senzor.
![Vzadu sa nič nemení. Pôvodná zostáva dokonca aj...](https://ipravda.sk/res/2016/04/14/thumbs/tesla-model-s-2016_02-nestandard1.jpg)
Technika sa nemení, napokon Tesla S je stále špičkou medzi elektromobilmi, takže veľa dôvodov na investície americká automobilka nemala. Najlacnejšou verziu je zadokolka Tesla S 70 (235 kW), ktorá akceleruje na stovku za 5,5 sekundy, zvládne 225 km/h a na jedno nabitie prejde 370 km. Tesla S 70D (245 kW) má už dva elektromotory a s rovnakou kapacitou akumulátorov prejde o 10 km viac. Väčší rozdiel je tak v akcelerácii, ktorá sa skrátila na 5,2 sekundy. Tesla S 90D môže počítať s výkonom 311 kW a dojazdom až 470 km. Na stovku šprintuje za 4,2 sekundy. Maximálka narástla na obligátnych 250 km/h.
Na vrchol sa postaví štvorkolka S P90D, ktorej výkon motorov vzrástol na 345 kW. Potom neprekvapí, že stovku pokorí za fantastických 3,1 sekundy a s príplatkovým balíkom Ludricrous, s výkonom vyladeným až na 397 kW, za omračujúcich 2,8 sekundy. Zákazníci si môžu dopriať aj autopilot s funkciou AutoSteer za 2 500 dolárov. Pôvodnú 40-ampérovú nabíjačku nahradila Tesla novou so 48 ampérmi. Vo vyhliadke je aj 72-ampérová, za ktorú si ale zákazníci priplatia 1 500 dolárov. Zlou správou je zvýšenie ceny novinky o 3 000 dolárov na 84 200. Hovoríme pritom o základnej verzii S 70.