Fiat Mobi: 'Malá Panda' cenou neomráči. Dizajnom áno

Panda už nie je najmenším Fiatom. Na spodnej priečke hierarchie zakotvilo miniatúrne Mobi. V ponuke je s jediným motorom, ale zato až šiestimi úrovňami vybavenia. Najdrahšia stojí po prepočte až 11 120 eur. To nie je práve tromf.

19.04.2016 12:00
debata (2)
Mobi má dosť divoké tvary odkazujúce na väčšiu... Foto: Fiat
Fiat Mobi - 2016 Mobi má dosť divoké tvary odkazujúce na väčšiu Pandu. Lacný korienok ale nezaprie.

O príchode nového malého Fiatu sa šuškalo už nejaký ten mesiac. A všetci mu hovorili Topolino. V celku logické, keďže nadviazať má práve na tradíciu ľudového Fiatu z roku 1936. Nakoniec sa ale Fiat postaral o prekvapenie. Novinka určená pre brazílsky trh nesie názov Mobi. A naozaj ide o najmenší model s logom Fiatu. Na dĺžku má len 3 566 mm, čo je o 53 menej v porovnaní sú súčasnou Pandou, ale aj brazílskym Unom. Rovnako skromná je šírka 1 633 mm.

Interiér je zariadený jednoducho a funkčne. Za... Foto: Fiat
Fiat Mobi - 2016 Interiér je zariadený jednoducho a funkčne. Za príplatok môžete mať klimatizáciu, palubný počítač, elektricky ovládané okná či zrkadlá

Rázvor nepoznáme, no bolo by v celku pochopiteľné, ak by si ho Mobi požičalo z Pandy, ktorá má nápravy vzdialené len 2 300 mm. A čiastočne sa na ňu Mobi aj podobá, hoci vzhľad tohto trpaslíka je o čosi kontroverznejší a vo verzii Mobi Way so zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou prahov či blatníkov dokonca aj drsnejší. S offroadovým paketom má potom Mobi na dĺžku o 30 mm viac a je aj o 53 mm širšie. Krásou vás ale iste neohúri. Jeho prednosťou má byť čosi celkom iné – cena a praktická karoséria.

Verzia Way On sa zvýšeným podvozkom a plastovou... Foto: Fiat
Fiat Mobi - 2016 Verzia Way On sa zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou tvári ako crossover.

Podobne ako Panda dostalo preto aj Mobi päť dverí. V kufri ponúkne na svoje vonkajšie rozmery solídnych 215 až 235 litrov. Interiér je zariadený veľmi jednoducho, ale funkčne. Bohatú výbavu nik neočakáva, no v závislosti od úrovne (Easy, Easy On, Like, Like On, Way, Way On), môže obsahovať klimatizáciu, palubný počítač, delené zadné sedadlá, diaľkové centrálne uzamykanie, elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá či výškovú reguláciu sedadla vodiča. Pre exteriér sú k dispozícii predné hmlové svetlá a lakované nárazníky.

Pod kapotou pracuje jediný motor – atmosférický... Foto: Fiat
Fiat Mobi - 2016 Pod kapotou pracuje jediný motor – atmosférický benzínový 4-valec s objemom 1,2 litra, ktorý dáva skromných 54 kW a 93 Nm.

Pod kapotou pracuje jediný motor – atmosférický benzínový 4-valec s objemom 1,2 litra, ktorý dáva skromných 54 kW a 93 Nm krútiaceho momentu. Spojený je výlučne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Aj napriek nízkej hmotnosti, ktorá štartuje v základe na 907 kilogramoch, dynamikou Mobi neohúri. Na stovku mu to trvá „nekonečných“ 14,3 sekundy, pričom maximálka 153 km/h nie je príliš vzdialená diaľničnému limitu. Brazílčania však budú môcť voliť aj verziu na etanol s výkonom vyšším o dva kilowatty.

Až neskôr sa má objaviť modernejší, pravdepodobne preplňovaný trojvalec. Fiat spolieha najmä na nízku cenu. Tá ale zas až tak neohúri. Za najlacnejšie Mobi si pýta 31 900 brazílskych realov, čo je približne 8 100 eur. To ale Mobi chýba prakticky akákoľvek výbava a jazdí na 13-palcových diskoch. Najdrahšia verzia On Way s off-roadovým paketom a strešnými lyžinami už stojí 11 120 eur. V tejto cene ho ale úžitkovými vlastnosťami doslova prevalcuje Renault Logan alebo Sandero.

Fiat Mobi - 2016
Fiat Mobi - 2016
+27Fiat Mobi - 2016

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Fiat #Fiat Panda #Fiat Mobi
Články podľa značiek