
Subaru inovuje svoj crossover XV na báze Imprezy, ktorý je na trhu od roku 2012, tak povediac za pochodu. Naposledy vlani, keď upravil závesy kolies a riadeniu naordinoval ostrejší prevodový pomer. Ďalšia modernizácia pre modelový rok 2016 je ale veľkým prekvapením. Najmä preto, že len pred mesiacom v Ženeve sme na stánku japonskej automobilky patriacej pod Fuji Heavy Industry, videli koncept novej generácie XV, postavenej už na platforme SGP novej Imprezy. Tá sa dokonca predstavila v USA v podobe sériového sedanu aj hatchbacku, ktorý bude technickým základom XV.

Zdá sa teda, že súčasné XV vydrží v ponuke dlhšie ako mnohí očakávali. Robiť totiž facelift rok pred koncom kariéry nemá príliš zmysel. A navyše sa na vec pozrelo Subaru dôkladnejšie ako pri vlaňajších zmenách. XV podstúpilo dizajnové retuše exteriéru aj interiéru, dostalo nové rozhranie z Outbacku a k tomu inovované motory s nižšou spotrebou. To nie je v závere životného cyklu naozaj málo. Ale pekne po poriadku. Dizajnové úpravy prednej časti zasiahli prednú masku, nárazník a „jastrabie“ svetlá, čím sa má XV priblížiť viac štylistike novej Imprezy. Vzadu zas nájdeme diskrétny strešný spojler a LED svetlá.

Viac sa toho zmenilo v interiéri, kde Subaru spomína použitie kvalitnejších materiálov, kontrastné prešívanie čalúnenia či nové dekorácie z klavírnej černe alebo chrómu. Tým najpodstatnejším je ale nový prístrojový panel s TFT displejom a úplne nové dotykové rozhranie so 7-palcovým monitorom, prevzaté z nového Outbacku. Všetky displeje, s výnimkou klimatizácie, majú odteraz jednotnú grafiku a modré podsvietenie. Rozhranie je konečne kompatibilné so smartfónmi s operačným systémom iOs aj Android a obsahuje hlasové ovládanie Siri. Prostredníctvom pripojenia na internet umožňuje využívať online navigačné služby a rôzne aplikácie, napríklad o počasí.
Pod kapotou sú síce opäť na výber len dva 4-valcové boxery, atmosférický benzínový 2,0i (110 kW) a dieselový 2,0d (108 kW) v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou alebo kontinuálnu prevodovkou CVT Lineartronic, no oba prešli ľahkou revíziou. Tá sa spolu s dlhšími prevodmi podpísala na znížení spotreby o 4 % v prípade naftovej a o 2 % v prípade benzínovej alternatívy. Samozrejmosťou je sériový pohon oboch náprav Symmetrical AWD, bez ktorého by nebolo Subaru tým, čím je. Sympatické na modernizácii je, že Subaru sa napriek mnohým zlepšeniam rozhodlo nemeniť ceny. Tie ostávajú na pôvodnej úrovni.