Predaj crossoverov a SUV na rozdiel od ostatných tried neustále stúpa. Analýzy tvrdia, že v rokoch 2018 až 2023 vzrastie záujem o tento segment v Európe a Rusku o ďalších 26 a v Číne o 18 percent. Pri tomto boome nechce chýbať ani Volkswagen. V pláne má veľkú „terénnu“ ofenzívu. Súčasný Tiguan a Touareg neostanú osamotené. Automobilka má rozpracované SUV v každom modelovom rade. Ale to napokon nie je tajomstvom. Ešte tento rok by mal prísť do USA predĺžený 7-miestny Tiguan. Pod ním budú stať dva menšie. V triede Golfu model inšpirovaný konceptom T-Roc a v triede Pola konceptom T-Cross Breeze zo Ženevy.
Očakávať môžeme aj novú generáciu Touaregu, ktorý je v súčasnej generácii na trhu už šesť rokov. Absolútnou novinkou však bude veľké SUV , ktoré sa postaví na vrchol koncernovej hierarchie, teda aj nad Touareg. A práve jeho podobu naznačuje pekinská štúdia T-Prime GTE. Je síce ovenčená prívlastkom „Concept“, ale od reality nemá asi príliš ďaleko. Ani po technickej stránke. T-Prime GTE je totiž postavené na platforme MLB pripravenú pre modely s pozdĺžne uloženými motormi, ktorú už využíva nové Audi Q7 či veľký Phideon. Koncept má na dĺžku 5 070, na šírku 1 999 a na výšku 1 707 mm. Je teda o 10 mm dlhší ako Phaeton a až o 171 dlhší ako súčasný Touareg.
Dizajnom nijako neprekvapuje. Drží aktuálny štylistický rukopis šéfdizajnéra Klausa Bischoffa. Štúdii dominujú konzervatívne horizontálne línie, snáď až na svalnaté blatníky, dlhá kapota a relatívne kolmé čelné okno, čo má umocniť charakter SUV. K tomu pridáva obrovské 22-palcové disky kolies obuté pneumatikami s profilom 285/40. Reflektory využívajú výlučne LED diódy, ale ani to nepôsobí z dnešného pohľadu príliš futuristicky. Prime GTE však rozvíja motív čelnej masky, ktorej lamely prechádzajú do štruktúry reflektorov. Zdá sa teda, že tu máme takmer definitívnu podobu sériového modelu. Demonštrujú to aj klasické dvere či štandardné spätné zrkadlá.
Viac odvahy badať v interiéri, kde si Volkswagen dovolil inštalovať technológie, na ktoré si ešte chvíľu počkáme. Ale tiež nie dlho. Centrom palubnej dosky je totiž zakrivený 15-palcový dotykový displej, ktorý slúži ako hlavné rozhranie na ovládanie audia, navigácie, klimatizácie či internetových funkcií. Dotykové je aj však ovládanie 8-stupňovej automatickej prevodovky, pohon 4×4 a funkcií multifunkčného volantu, ktorý zamenil klasické tlačidlá na ramenách za touchpady so spätnou väzbou. A potom je tu už známy virtuálny kokpit s 12,3-palcovým TFT displejom. Interiér ponúka šesť miest v troch radoch, pričom aj cestujúci vzadu môžu vstupovať cez „tablety“ do funkcii infotainmentu.
Prívlastok GTE jasne deklaruje, že pre pohon zvolil Volkswagen módnu plug-in hybridnú sústavu. Tvorí ju benzínový 4-valec 2,0 TSI (185 kW, 370 Nm) a elektromotor (100 kW, 350 Nm) integrovaný v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Spoločný výkon je naladený na 280 kW a mohutných 700 Nm krútiaceho momentu. Vďaka zásobe akumulátorov s kapacitou 14,1 kWh dokáže T-Prime absolvovať v režime E Mode 50 bezemisných kilometrov. V režime Hybrid Mode spolupracujú obe pohonné jednotky v záujme čo najnižšej spotreby paliva. Mód GTE má zas športový charakter a je jasne zameraný na maximálny výkon. T-Prime v ňom akceleruje na stovku za približne šesť sekúnd.
S plne nabitými batériami, ktorých dobitie trvá z bežnej siete osem hodín, spotrebuje na 100 kilometrov len 2,7 litra benzínu. V hybridnom režime je to realisticky udávaných 8,1 litra. Nabíjanie batérií možno urýchliť 7,5 kW nabíjačkou, ktorá skráti čas nabíjania na 2,5 hodiny. Kedy T-Prime dorazí na trh v sériovej podobe, nie je ešte známe. Realistický dizajn a technológia však naznačujú, že by to nemalo byť neskôr ako o rok. Najprv ale v Číne. Otázne je, či dostane prioritu „obstarožný“ Touareg alebo práve T-Prime. Každopádne, nový kokpit so zaobleným displejom plánuje uviesť Volkswagen do série už budúci rok. Možno v avizovanom zásadne modernizovanom Golfe.