Aféra Dieselgate odštartovala doslova hon úradov na hriešnikov kamuflujúcich alebo zlepšujúcich svoje emisné skóre. Emisie NOx pri vybraných vozidlách meralo v reálnej premávke britské ministerstvo dopravy aj nemecký úrad pre motorové vozidlá KBA. Vždy s pozitívnym nálezom. Zatiaľ však všetko nasvedčuje tomu, že softvér na úpravu emisií mal len Volkswagen a že všetky ostatné automobilky predpísané normy plnia aspoň v laboratóriu. S jednou výnimkou. Je ňou Fiat a jeho crossover 500X.
Podľa nemeckého Bild am Sonntag Fiat už vyšetrujú nemecké úrady, pretože po testoch KBA sa zistilo, že vozidlá tejto talianskej značky sú tiež vybavené systémom na úpravu emisií a že dokážu odhaliť prebiehajúce meranie. Funguje však trochu inak ako pri Volkswagene. Systém na redukciu emisií je aktívny iba 22 minút po štarte. Pritom nemecké testy trvajú približne 20 minút. Po tomto čase sú vypúšťané emisie podstatne vyššie. Podľa toho istého zdroja Fiat „natrel“ úradom nemecký Bosch. Nemcom iste záleží, aby neboli v emisnej afére sami.
Už vo februári pritom nemecká organizácia DUH upozornila, že Fiat 500X emituje so zahriatym motorom viac oxidov dusíka ako so studeným. Stačila na to len mierna zmena metodiky a všezko bolo zrazu inak. Fiat však hneď kontroval, že uskutočnil meranie a to zodpovedalo legislatíve. Otázka je, či meral emisie prvých 20 minút od spustenia motora, alebo nie. Ak by sa podozrenia potvrdili, mohlo by ísť o nový škandál, ktorý sa nebude týkať len jediného modelu Fiatu. Daný diesel totiž používajú aj ďalšie vozidlá koncernu FCA, napríklad Jeep Renegade.