Citroën C6: Nová vlajková loď je len pre Čínu. Našťastie

Vlajková loď Citroënu, model C6, je minulosťou už tri roky. V Číne však dostane druhú šancu. A tak aj vyzerá.

28.04.2016 06:00
Citroën C6 - 2016 Foto:
Na čínskom trhu sa Citroën pokúsi preraziť vo vyššej triede novým sedanom s dĺžkou cez päť metrov a rázvorom 2,9 metra.
debata (1)

Posledný príspevok Citroënu do vyššej strednej triedy skončil neúspešne. Vlajková loď C6, vyrábaná v rokoch 2005 až 2012, nedostala nástupcu. Dôvodom boli chabé predaje a neschopnosť konkurovať prémiovým značkám. To napriek tomu, že obrovskému liftbacku nechýbala prestíž ani povestná dávka futurizmu. Vkus zákazníkov sa však pohol celkom iným smerom a tak sa zdalo, že francúzsky výrobca to v segmente luxusných áut definitívne zabalil. Lenže teraz odkrýva karty v Číne. Citroën C6 tu dostal novú šancu. So svojím predchodcom však nemá nič spoločné.

Výrazným štylistickým prvkom je chrómová... Foto: Citroën
Citroën C6 - 2016 Výrazným štylistickým prvkom je chrómová lamelová predná maska s integrovanými LED svetlami.

Nová čínska limuzína, vyvinutá spoločne s čínskym partnerom Dongfeng Motors, ktorý je mimochodom 14-percentným vlastníkom skupiny PSA, je klasickým trojpriestorovým sedanom. A poriadne veľkým. Na dĺžku má 5 066, čo ho jasne katapultuje do vyššej strednej triedy. Postavený je na platforme EMP2, teda rovnakých základoch, aké využíva Peugeot 308 alebo Citroën C4 Picasso. Platforma je však natoľko flexibilná, že ju PSA využilo napríklad aj pre nové dodávky Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller.

Interiér je naozaj luxusný. V sérii nájdeme... Foto: Citroën
Citroën C6 - 2016 Interiér je naozaj luxusný. V sérii nájdeme virtuálny kokpit, kožené čalúnenie, drevené dekorácie aj 4-zónovú klimatizáciu.

Takže ani mohutný rázvor náprav nového Citroënu C6 s hodnotou 2 900 mm neprekvapí. Dizajn nazýva Citroën „fluidným“, ťažko si však predstaviť, čo tým myslí. Štýl novej prestížnej limuzíny stratil totiž akékoľvek paralely s futuristickou minulosťou značky. Označiť ho možno za mdlý. V Číne to však možno nevadí. Oko sa vám ale určite zachytí o obrovskú lamelovú prednú masku s množstvom chrómu, ktorý Číňania doslova milujú. Nájdeme ho preto aj okolo okien a tiež vzadu na lište spájajúcej svetlá.

Chróm, ktorí Číňania milujú, nájdeme aj vzadu.... Foto: Citroën
Citroën C6 - 2016 Chróm, ktorí Číňania milujú, nájdeme aj vzadu. Napríklad na lište spájajúcej svetlá.

Interiér pôsobí priestranne aj luxusne. Citroën tu nasadil drevené dekorácie, kožu Nappa aj obrovské displeje. Ten väčší s uhlopriečkou 12,3 palca v úlohe virtuálneho kokpitu. V sérii je tiež panoramatické strešné okno a štvorzónová klimatizácia. Zadní cestujúci dostanú obrovský priestor na nohy, čo je v Číne kľúčom k úspechu. Viac Citroën o svojej novinke neprezradil. Dokonca ani o technike pod kapotou. Istý je len predný náhon. Vzhľadom na príbuznosť so sesterským modelom Dongfeng Fengshen A9 sa však očakáva preplňovaný 4-valec 1,8 Turbo s výkonom 150 kW, spojený výlučne so 6-stupňovým automatom.

Neskôr by vraj mal pribudnúť silnejší dvojliter. Pre nás Európanov je to však irelevantné. Nový Citroën C6 ostane totiž čínskou záležitosťou. O predaji na starom kontinente sa vôbec neuvažuje. A možno, že je to tak aj správne. Dizajn ani technika tohto auta by imidžu slávnej európskej značky asi neprospeli. Vyrábať sa bude výlučne v čínskom závode Dongfeng a PSA vo Wuhan.

Citroën C6 - 2016
Citroën C6 - 2016
+10Citroën C6 - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Citroen #Citroën C6 #autosalón Peking 2016
Články podľa značiek