Vlani viedli Volkswagen a Toyota tvrdý boj o post najväčšieho svetového výrobcu automobilov. Hoci v prvom polroku 2015 dominoval v počte registrovaných vozidiel Volkswagen, Toyota ho celoročnými výsledkami nakoniec porazila. Mohol za to najmä klesajúci odbyt v Európe a USA ako následok kauzy Dieselgate. Za prvé tri mesiace tohto roku je však všetko inak. Celosvetové predaje Volkswagenu narástli v medziročnom porovnaní o 0,8 percenta na konečných 2,49 milióna áut, čo je približne o 300-tisíc kusov viac ako predala druhá Toyota (2,46 mil.).
Predaje troch najväčších automobilových koncernov
Dokonca aj v Európe zaznamenal nemecký koncern rast na úrovni 3,5 %, takže dôvera zákazníkov v produkty Volkswagenu rastie. A plusový bol aj v Číne, kde sa mu podarilo zvýšiť odbyt o 6,4 %. Jediným teritóriom, ktoré stále padá, sú Spojené štáty americké. Automobilka tam v medziročnom porovnaní stratila 5,7 percenta zákazníkov. Volkswagenu však zahrali do kariet nečakané okolnosti, ktoré postihli japonskú Toyotu. Jej odbyt padol o 2,3 percenta aj v súvislosti s problémovými dodávkami ocele, ktoré vyústili do týždennej odstávky.
Navyše malo na produkciu vplyv zemetrasenie na ostrove Kjúšú, kde bola japonská automobilka nútená dočasne uzavrieť niektoré fabriky. Tie nepracujú dodnes a nie je ani zrejmé, kedy bude výroba obnovená. To určite ovplyvní aj polročné a celoročné výsledky. Pre úplnosť dodajme, že tretím najväčším výrobcom sveta ostáva americký General Motors, to napriek tomu, že medziročne si pohoršil o 2,5 %. Na celom svete predal „len“ 2,36 milióna áut. Na domácom trhu sa muvšak podarilo zvýšiť registrácie o rovných sedem percent.