Číňania milujú predĺžené limuzíny. Aj preto automobilky ponúkajú na tamojšom, mimochodom, najväčšou automobilovom trhu planéty, špecifické verzie s natiahnutým rázvorom. Najnovším prírastkom je nová trieda E zo Stuttgartu. Vlastne ani nie tak zo Stuttgartu ako skôr z Číny, kde sa bude aj vyrábať. Éčko teda podstúpilo „limotuning“. Jeho rázvor náprav je teraz 3 079 mm, čo je presne o 140 mm viac ako pri bežnom sedane. O tú istú hodnotu vzrástla aj celková dĺžka 5 063 mm. Tu však Mercedes-Benz neskončil. Neuspokojil sa iba s predĺžením dverí, ale karosériu prepracoval za stredovými stĺpikmi prakticky kompletne. Predĺžená trieda E tak dostala do vienka tretie bočné okienko evokujúce luxusný Maybach.
O to prirodzenejšie pôsobia jej proporcie. Navyše majú zákazníci na výber klasickú prednú masku alebo športovú verziu s užšou maskou a centrálne situovanou hviezdou. Predné svetlá sú už v štandarde vybavené LED diódami, za príplatok si môžu zákazníci zvoliť svetlá MultiBeam LED s 84 individuálne riadenými diódami v každom z reflektorov. Na diódy sa spoliehajú v sérii aj zadné svetlá. Interiér je takmer identický s triedou E, zadní cestujúci však dostali k dobru 134 mm pre nohy a výklopnú zadnú opierku vybavenú indukčným dobíjaním telefónov, USB portom, displejom pre ovládanie audia a vyhrievanými držiakmi nápojov.
V sérii je aj virtuálny kokpit, ktorý sa skladá z dvoch 12,3-palcových displejov, a náladové podsvietenie interiéru s výberom 64 farieb. Osvetlené sú pritom aj dverové výplne, strecha či stredový tunel. Priplatiť si môžete za špičkovú aparatúru Burmester s funkciou 3D surround. Čínska novinka preberá tiež všetky bezpečnostné vychytávky novej triedy E vrátane autonómnych bŕzd aktívnych až do rýchlosti 200 km/h, Drive Pilot pre udržiavanie v jazdnom prúde až do 210 km/h či Remote Parking Pilot, ktorý umožňuje zaparkovanie a výjazd vozidla pomocou aplikácie v smartfóne.
O ponuke motorov sa Mercedes-Benz nezmieňuje, bude teda pravdepodobne identická s bežnou triedu E s výnimku naftových motorov, ktoré čínskym zákazníkom nič nehovoria. Predĺžená trieda E bude vyrábaná výlučne v Číne v závode Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC) v Pekingu, ktorý je spoločným podnikom Daimleru a jeho strategického čínskeho partnera BAIC.