Tajomstvom sa totiž skrýva vo vypínaní, presnejšie deaktivácia jednotlivých valcov. Podľa toho, koľko a ktoré valce pracujú, vzniká následne až 15 rôznych pracovných objemov. To by si pravdepodobne vyžiadalo aj zložitý ventilový rozvod, najskôr s nezávislým pneumatickým ovládaním, aj keď zatiaľ na patentových snímkach vidieť klasické vačky, a zložitú riadiacu elektroniku. Motor by však dokázal pracovať väčšinu času v režime vysokej účinnosti, pretože by pre každú úroveň výkonu a zaťaženia vybral ideálny objem.
Na druhej strane je otázne, nakoľko by sa dal takýto motor vyvážiť a aká by bola kultivovanosť chodu. Zatiaľ nejasná ostáva aj otázka, či budú mať jednotlivé valce aj odlišný kompresný pomer. Ak áno, je pravdepodobné, že pri nízkom zaťažení by motor nechával aktívne práve tie s vysokou kompresiou, kým pri veľkom zaťažení tie s nižším kompresným pomerom. A počkať si musíme aj na odpoveď, či plánuje Honda spojiť takýto agregát s prepĺňaním, alebo nie. V každom prípade bude stáť za touto snahou nižšia spotreba a nižšie emisie.