VW chystá ďalšie SUV. Postaví sa medzi Tiguan a Touareg

Volkswagen chystá veľkú terénnu ofenzívu. Ani dva roky starý americký koncept CrossBlue preto nezapadol prachom. Sériový model je za rohom. Svoje miesto nájde medzi Tiguanom a Touaregom. Zatiaľ však len v USA.

12.05.2016 16:00
debata
Toto je prvá oficiálna snímka sériového... Foto: Volkswagen
VW - SUV na báze CrossBlue Toto je prvá oficiálna snímka sériového CrossBlue. Zatiaľ len časti karosérie v americkom montážnom závode Chatanooz.

Volkswagen v posledných rokoch doslova chrlil koncepty na tému SUV. Je to logické. Táto trieda je spolu s crossovermi v kurze. Nemecká automobilka má však v súčasnosti portfólio terénnych modelov poloprázdne. Tiguan a Touareg nestačia. To sa čoskoro zmení. Tiguan dostane v USA 7-miestnu verziu, v Číne zas pribudne veľké SUV na báze konceptu T-Prime GTE. A nasledovať bude model v triede Golfu inšpirovaný štúdiou T-Roc a v triede Pola zas crossover odvodený z konceptu T-Cross Breeze. Lenže ani to nie je všetko. Možno si ešte spomeniete na tri roky starý koncept CrossBlue, predstavený na autosalóne v Detroite. Ani ten nezapadol prachom.

Nové SUV bude odvodené zo štúdie CrossBlue... Foto: RM Design
VW - SUV na báze CrossBlue Nové SUV bude odvodené zo štúdie CrossBlue predstavenej pred troma rokmi v Detroite. Toto je počítačová ilustrácia, ktorá nemusí byť ďaleko od sériového modelu.

V americkom závode v Chatanooz už finišujú prípravy na sériovú výrobu jeho produkčnej verzie. Názov nie je známy, v každom prípade sa však novinka zaradí medzi Tiguan a Touareg. Priestor tu je, aj keď nie extrémne veľký, pretože Tiguan dorazí do USA aj v predĺženej 7-miestnej verzii. Väčšie SUV bude pritom jeho blízkym príbuzným. Budú mať totiž spoločnú platformu MQB. To ukazuje aj na to, že nové SUV by malo byť výrazne lacnejšie ako Touareg, ktorý dostane v novej generácii základy Audi Q7, teda platformu MLB pre modely s pozdĺžne uloženými motormi.

Novinka bola nachytaná aj špionážnymi... Foto: VW USA
VW - SUV na báze CrossBlue Novinka bola nachytaná aj špionážnymi fotografmi. Samozrejme, v USA.

Sériový CrossBlue by mal doraziť vo verziách s predným náhonom aj so štvorkolkou. Takmer istá je aj plug-in hybridná sústava. Napokon touto technológiou bola vybavená štúdia. Kombinovala naftový motor 2,0 TDI (142 kW) a dva elektromotory (40 kW, 85 kW), každý pre jednu z náprav. Celkový výkon dosiahol 225 kilowattov. No po afére Dieselgate dá pravdepodobne Volkswagen priestor radšej benzínovým motorom TSI. Spomeňme ešte, že detroitský koncept mal na dĺžku až 4¤986 mm, čo bolo dokonca viac ako súčasná generácia Touaregu. Ten však v budúcnosti porastie.

Kedy absolvuje novinka premiéru, nie je ešte známe. Mohlo by to však byť ešte tento rok, najneskôr v januári, opäť na NAIAS v Detroite. Na svete je totiž prvá snímka rozpracovaného modelu v americkom montážnom závode. Tá síce veľa nenapovie, ale sú tu tiež počítačové ilustrácie odvodené z CrossBlue a niekoľko špionážnych fotografií maskovaného modelu. Všetko naznačuje, že novinka bude spočiatku určená pre americký trh, kde zastúpi, aspoň vo verziách s predným náhonom, aj neúspešné americké MPV VW Routan, odvodené z Chrysleru Voyager. Jej účinkovanie v Európe nie je isté.

Volkswagen CrossBlue
Volkswagen CrossBlue
+7Volkswagen CrossBlue

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW CrossBlue
Články podľa značiek