Doteraz najvýkonnejšia dieselová Astra 1,6 CDTi ponúkala výkon 100 kW. To nie je na auto tohto formátu málo. Opel však prichádza s novinkou. Po dvojlitrovom naftovom bi-turbe v Insignii dopĺňa portfólio o nové menšie bi-turbo s objemom 1,6 litra. Debutovať bude práve v Astre, takže tu máme Astru 1,6 BiTurbo TDCi. Nárast výkonu je evidentný. Nový agregát ponúkne 118 kilowattov pri 4¤000 otáčkach. Krútiaci moment 350 Nm, čo je o 30 viac v porovnaní so slabším dieselom, vrcholí v rozmedzí 1 500 až 2 250 otáčok za minútu.
Motor je možné objednať pre hatchback aj kombi Sports Tourer. Spomínané parametre však platia pre kratší model. A máme tu dokonca aj ceny. Kým za hatchback Astra 1,6 DCTi vo výbave Dynamic zaplatíte 19 190 eur, za Bi-Turbo v rovnakej výbave si od vás Opel vypýta o 1 100 eur viac. Je však škoda, že hoci je nové bi-turbo úplnou technologickou novinkou v portfóliu Opelu, k samotnému agregátu neposkytla automobilka žiadne bližšie informácie. Pritom má takýto motor zatiaľ len Renault a Honda. Opel zatiaľ sľubuje len mimoriadne kultivovaný chod a vysoký akustický komfort.
Technické údaje
Motor | Astra 1,6 BiTurbo CDTi |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC |
Zdvihový objem (ccm) | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 118/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 350/1 500 – 2 250 |
Prevodovka | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 8,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 220 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,1 |