Nahradiť by ho mal dvojlitrový 4-valec 2,0 Hurricane s priamym vstrekovaním paliva a turbodúchadlom twin-scrool. Nie je ale vylúčené, že by mohol použiť aj technológiu MultiAir, teda elektronicky ovládaných ventilov, ktorú využíva Fiat. Novinka má mať výkon približne 300 koní (220 kW), čo jasne naznačuje, že svojím postavením útočí práve na parametre 3,6-litrového motora V6 Pentastar s výkonovým rozpätím od 287 do 309 koní. Navyše sa bude vyrábať v tom istom závode, teda vo fabrike Trenton Engine na juhu Detroitu, kde FCA nedávno investoval 75 miliónov dolárov (cca 66 mil. eur).
Nový motor by mal mať premiéru v ďalšej generácii ikonického Jeepu Wrangler spolu s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, možno už na budúci rok. Pochopiteľne, motor sa rozšíri aj do ďalších modelov koncernu Fiat a Chrysler. V Európe by sme sa s ním mohli stretnúť pod kapotou novej Alfy Romeo Giulia. Ide síce o špekuláciu, no nie je tajomstvom, že po dvoch dieseloch a výkonnom 6-valci pre verziu Giulia Quadrifoglio Verde sa do tohto talianskeho športového prémiového sedanu chystá práve benzínový 4-valec s odhadovaným výkonom od 180 do 243 kW.
Jeho základ bude teda s najväčšou pravdepodobnosťou identický. A to, že pôjde o univerzálny agregát, naznačuje aj jeho názov Global Medium Engine. I keď si Alfa dá iste záležať na individuálnom naladení. Vyrábať však dva úplne odlišné dvojlitre s podobným výkonom nedáva v rámci koncernu príliš veľkú logiku.