FCA Hurricane: Nový 4-valec príde vo Wrangleri. Nahradí V6 Pentastar

Downsizing neobchádza ani Spojené štáty americké, región milujúci veľkoobjemové motory. Koncern FCA, teda Fiat s Chryslerom už vyvíjajú preplňovaný 4-valcový Hurricane, ktorý časom nahradí vidlicový 6-valec 3,6 V6 Pentastar. Premiéru by mal mať na budúci rok v novom Jeepe Wrangler. A v Európe? Možno v Alfa Romeo Giulia.

18.05.2016 12:00
FCA - motor 2,0 Hurricane Foto:
Nový dvojlitrový preplňovaný motor dostane priame vstrekovanie paliva a turbodúchadlo Twin-Scroll. A možno aj elektronické ovládanie sacích ventilov MultiAir. To by znamenalo len jednu vačku v hlave. (ilustračná snímka)
debata
Tlak na znižovanie emisií fúka do plachiet maloobjemovým preplňovaným motorom. Nie inak je to v USA, kde donedávna vládli veľké 6– a 8-valcové agregáty. Budúcnosť je ale iná. Jasne to ukázal Ford s novou generáciou motorov EcoBoost, ktoré zredukovali počet valcov a objemy pôvodne veľkých amerických agregátov. A teraz chystá čosi podobné koncern FCA, teda Fiat s Chryslerom. Za obeť downsizingu padne pravdepodobne ako prvý vidlicový 6-valec 3,6 V6 Pentastar, používaný v Jeepoch či donedávna v Lancii Thema.

Nahradiť by ho mal dvojlitrový 4-valec 2,0 Hurricane s priamym vstrekovaním paliva a turbodúchadlom twin-scrool. Nie je ale vylúčené, že by mohol použiť aj technológiu MultiAir, teda elektronicky ovládaných ventilov, ktorú využíva Fiat. Novinka má mať výkon približne 300 koní (220 kW), čo jasne naznačuje, že svojím postavením útočí práve na parametre 3,6-litrového motora V6 Pentastar s výkonovým rozpätím od 287 do 309 koní. Navyše sa bude vyrábať v tom istom závode, teda vo fabrike Trenton Engine na juhu Detroitu, kde FCA nedávno investoval 75 miliónov dolárov (cca 66 mil. eur).

Nový motor by mal mať premiéru v ďalšej generácii ikonického Jeepu Wrangler spolu s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, možno už na budúci rok. Pochopiteľne, motor sa rozšíri aj do ďalších modelov koncernu Fiat a Chrysler. V Európe by sme sa s ním mohli stretnúť pod kapotou novej Alfy Romeo Giulia. Ide síce o špekuláciu, no nie je tajomstvom, že po dvoch dieseloch a výkonnom 6-valci pre verziu Giulia Quadrifoglio Verde sa do tohto talianskeho športového prémiového sedanu chystá práve benzínový 4-valec s odhadovaným výkonom od 180 do 243 kW.

Jeho základ bude teda s najväčšou pravdepodobnosťou identický. A to, že pôjde o univerzálny agregát, naznačuje aj jeho názov Global Medium Engine. I keď si Alfa dá iste záležať na individuálnom naladení. Vyrábať však dva úplne odlišné dvojlitre s podobným výkonom nedáva v rámci koncernu príliš veľkú logiku.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Fiat #Chrysler #FCA
Články podľa značiek