
Súčasná generácia Tiguanu vydržala na výrobných linkách s jedinou väčšou modernizáciou neuveriteľných osem rokov. Preto neprekvapí, že tá nová nemá so svojím predchodcom nič spoločné. Tiguan je prvým SUV koncernu VW, postaveným na platforme MQB, až následne príde Seat Ateca a Škoda Kodiaq. Tá mu pomohla zhodiť na váhe približne 50 kg a zároveň zmeniť proporcie. Na dĺžku má 4 486, na šírku 1 839 a na výšku 1 632 mm. To znamená, že je síce o 60 mm dlhší a o 30 širší, ale zároveň o 33 nižší ako v minulosti.
Zlepšila sa aj aerodynamika. Koeficient čelného odporu vzduchu klesol na priaznivých Cx 0,31. Pre tých, ktorým sa bude zdať jeho dizajn príliš konfekčný, ponúkne Volkswagen športový paket R-Line s 19– alebo 20-palcovými diskami kolies, alebo terénne orientovanú verziu Off-road. Tá je vyzbrojená nárazníkmi, ktoré zväčšujú predný nájazdový uhol zo štandardných 18,3 na 25,6 stupňa. Zadný je vždy 24,7. Svetlá výška je pomerne solídnych 200 mm. Predokolky budú o 11 milimetrov nižšie.

Väčší formát znamená aj väčší interiér. Na dĺžku pribudlo v Tiguane 26 mm. Podstatné však je, že zadní cestujúci dostali na kolená až 29 plusových milimetrov. Do kufra naloží posádka už v základe o 140 litrov viac ako v minulosti, presne 615 litrov (bez rezervy). K technologickým hajlajtom patrí virtuálny prístrojový panel Active Info Display s 12,3-palcovou obrazovkou s piatimi grafickými profilmi a head-up displej, ktorý sa objavuje vôbec po prvýkrát. Tiguan tiež dobieha bezpečnostný sklz. Konečne v ňom nájdeme adaptívny tempomat, autonómne brzdy, monitorovanie chodcov či sledovanie jazdných prúdov a slepého uhla zrkadiel.

Variabilitu zväčšuje zadná lavica, posuvná v rozsahu až 18 cm. Po jej sklopení vzrastie prepravná kapacita na 1 655 litrov Z nových komfortných prvkov spomeňme trojzónovú klimatizáciu, masážne sedadlá, panoramatické strešné okno (870 × 1 364 mm), elektrické ovládanie piatych dverí s nožným senzorom či progresívny posilňovač riadenia. Vyššie úrovne Comfortline a Highline sú vybavené 8-palcovým rozhraním (v sérii 5 palcov) a audiosústavou Composition Media, alebo príplatkovou Discover Pro s navigáciou.

Kariéru štartuje Tiguan so šiestimi pohonnými jednotkami. Volkswagen tvrdí, že nová generácia ušetrí vďaka nim až 24 % paliva. Základným zážihovým motorom je 4-valec 1,4 TSI s výkonom 92, alebo 110 kW. Očakávaný motor 1,8 TSI sa pod kapotu Tiguanu nakoniec nedostal. Zastúpi ho modernejší dvojliter 2,0 TSI s výkonom 132 kW, spojený štandardne so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom oboch náprav 4Motion. Ten je k dispozícii aj pre silnejšiu verziu 1,4 TSI (110 kW), ale s manuálom.

Zaujímavé je, že Tiguan nedostal naftový motor 1,6 TDI. Možno práve kvôli kauze Dieselgate. Najslabšiu dieselovú ponuku tak tvorí „podladený“ dvojliter 2,0 TDI (85 kW), známy napríklad zo Škody Yeti, spojený výlučne s predným náhonom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre silnejšiu verziu s výkonom 110 kW je pripravený 7-stupňový automat aj pohon oboch náprav 4Motion. Na vrchole stojí opäť dvojliter 2,0 TDI naladený až na 140 kW. Pri ňom je, tak ako pri najsilnejšej benzínovej verzii, pohon oboch náprav a automat štandardom.
Samotný pohon 4×4 prešiel modernizáciou. O rozdelenie hnacej sily sa síce stará dobre známa elektrohydraulická spojka Haldex piatej generácie, no novinkou je systém riadenia Active Control, ktorý dáva vodičovi na výber štyri odlišné jazdné režimy – onroad, offroad, offroad individual a snow. Prepínač je na stredovej konzole. Tiguan sa dodáva vo verziách Trendline, Comfortline a Highline. Základná verzia 1,4 TSI (92 kW) Trendline začína na cene 22 140 eur. Za naftový Tiguan 2,0 TDI (85 kW) Trendline zaplatíte 24 200 eur.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 486 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 839 |
Výška (mm) | 1 632 |
Rázvor náprav (mm) | 2 681 |
Objem kufra (l) | 615 – 1 655 |
Nájazdový uhol vpredu/vzadu | 18,3 – 25,6/24,7 |
Svetlá výška (mm) | 189 – 200 (4Motion) |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,4 TSI | 1,4 TSI ACT | 1,4 TSI 4Motion | 2,0 TSI 4Motion |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 395 | 1 395 | 1 395 | 1 984 |
Max. výkon (kW/ot.) | 92/- | 110/- | 110/- | 132/- |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 200/1 400 | 250/1 500 | 250/1 500 | 320/1 500 |
Prevodovka | 6M | 6M/6DSG | 6M | 7DSG |
0 – 100 km/h (s) | 10,5 | 9,2/9,2 | 9,2 | 7,7 |
Max. rýchlosť (km/h) 190 | 202/200 | 200 | 208 | |
Spotreba na 100 km (l) | 6,1 | 5,8/6,1 | 6,9 | 7,4 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 2,0 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI 4Motion | 2,0 TDI 4Motion |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 968 | 1 968 | 1 968 | 1 968 |
Max. výkon (kW/ot.) | 85/- | 110/3 500 | 110/3 500 | 132/3 940 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 320/- | 340/1 750 | 340/1 750 | 400/1 900 |
Prevodovka | 6M | 6M/7DSG | 7DSG | 7DSG |
0 – 100 km/h (s) | 10,9 | 9,3/9,3 | 9,3 | 7,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 185 | 204/202 | 200 | 212 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,7 | 4,7/4,9 | 5,6 | 5,7 |