Malé SUV Audi, ktoré mieri k mladšej klientele, sa verejnosti predstavilo na marcovom autosalóne v Ženeve. Do predaja zamieri ale až v júni. V Ingolstadte tak mali ešte dosť času doladiť definitívne technické špecifikácie. Dnes vieme, že v prvej vlne príde s ponukou šiestich motorov – troch benzínových a troch dieselových. Základom je 3-valec 1,0 TSI (85 kW, 200 Nm). Spojený bude buď so 6-stupňovým manuálom, alebo 7-stupňovou dvojspojkou DSG. Nad ním bude stáť 4-valec 1,4 TFSI (110 kW, 250 Nm) s vypínaním valcov COD a rovnakou ponukou prevodoviek.
Priplatiť si však v tomto prípade môžete za pohon Quattro s elektro-hydraulickou spojkou Haldex. Štvorkolku a 7-stupňovú prevodovku DSG dostanete štandardne v najvýkonnejšej benzínovej motorizácii 2,0 TFSI (140 kW, 320 Nm). Diesle štartujú motorom 1,6 TDI (85 kW, 250 Nm) s manuálom alebo 7-stupňpvým DSG. Väčší diesel 2,0 TDI sa bude dodávať vo dvoch výkonových verziách – 110 kW alebo 140 kW. Krútiaci moment je potom 340, respektíve 400 Nm. Slabší motor umožňuje voľbu 7-stupňovej prevodovky DSG a pohonu Quattro. Pri silnejšej verzii sú štvorkolka a S tronic v sérii.
Pripomeňme, že Audi Q2 je postavené na modulárnej platforme MQB s motormi uloženými naprieč a primárnym pohonom predných kolies. Rázvorom náprav 2 610 mm jasne naznačuje jeho spriaznenosť s Audi A3. Paradoxom je, že v tomto parametri prekonáva aj väčšie SUV Q3. Celkovou dĺžkou 4 190 mm je však takmer o 20 cm kratšie, o štyri užšie a až o osem nižšie. To znamená menšie previsy a športovejší vzhľad. Špecifickým dizajnovým prvkom je kontrastný zadný stĺpik. Vďaka nasadeniu hliníka a vysokopevnostnej ocele váži základná verzia 1,0 TFSI len 1 205 kg.
Vďaka veľkému rázvoru ponúkne kabína dostatok priestoru. Do kufra s dvojitou podlahou sa zmestí v základe slušných 405 litrov. Po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40 vzrastie úžitkový objem na 1 050 litrov. Interiér prináša prvky, ktoré si dnes nemôžete dopriať aj vo väčších modeloch Audi. Spomeňme virtuálny kokpit s 12,3-palcovým monitorom, head-up displej, rozhranie MMI či aparatúru Bang & Olufsen s výkonom 705 W. Rovnako plnohodnotné je nasadenie asistenčných systémov, od adaptívneho tempomatu cez monitorovanie chodcov, asistent pre jazdu v kolónach až po parkovací pilot.
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,0 TFSI | 1,4 TFSI | 1,4 TFSI Quattro | 2,0 TFSI |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 1 395 | 1 395 | 1 984 |
Max. výkon (kW/ot.) | 85/5 500 | 110/5 000 | 110/5 000 | 140/4 200 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 200/2 000 | 250/1 500 | 250/1 500 | 320/1 450 |
Prevodovka | 6M/7GSG | 6M/7DSG | 6M | 7DSG |
0 – 100 km/h (s) | 10,7/10,5 | 8,5/8,5 | 9,0 | 6,8 |
Max. rýchlosť (km/h) | 190/190 | 208/208 | 205 | 219 |
Spotreba na 100 km (l) |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,6 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI Quattro | 2,0 TDI Quattro |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 598 | 1 968 | 1 968 | 1 968 |
Max. výkon (kW/ot.) | 85/3 250 | 110/3 500 | 110/3 500 | 140/3 500 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 250/1 500 | 340/1 750 | 340/1 750 | 400/1 900 |
Prevodovka | 6M/7DSG | 6M/7DSG | 7DSG | 7 DSG |
0 – 100 km/h (s) | 10,7/10,7 | 8,7/8,5 | 8,7 | 7,0 |
Max. rýchlosť (km/h) | 190/190 | 208/208 | 202 | 218 |