Aston Martin a talianske štylistické štúdio Zagato spolupracujú už od šesťdesiatych rokov. Prvým výsledkom bolo dnes už kultové kupé DB4 GT Zagato z roku 1961. Nasledovali ďalšie modely až po posledný Aston V12 Zagato z roku 2011. A teraz dozrel čas na ďalší vzácny solitér, ktorý sa predstaví vo forme konceptu na brehoch talianskeho jazera Como počas tradičnej prehliadky Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Recept je podobný ako v minulosti. Expert na superkupé z Gaydonu dodal auto, tentoraz 12-valcový atmosférický Vanquish s výkonom 600 koní, a milánske Zagato sa postaralo o dizajn.
Tak ako v minulosti je hlavným motívom zvlnená „bublinová“ strecha, teda typický prvok talianskej karosárne. V porovnaní so sériovým Vanquishom sú podstatne plastickejšie tvarované aj podbehy a blatníky. „Skrížený“ zadný stĺpik, tak charakteristický pre rukopis Zagata, ale koncept nedostal. Zato má obrovskú prednú masku s integrovanými kruhovými diódami a vzadu rovnako megalomanský difúzor so štyrmi koncovkami výfukov. Veľmi originálne pôsobia zadné „turbínové“ svetlá, ktoré tak trochu pripomínajú staršiu generáciu BMW Z3. Podľa Astonu bola však celá zadná časť inšpirovaná okruhovým Vulcanom.
A na dizajne sa uplatnili aj prvky limitovanej edície Aston Martin One-77, napríklad spätné zrkadlá či DB11, od ktorého si Vanquish Zagato požičal aerodynamický profil a výsuvné zadné krídlo. Hoci sa karbón odhaľuje len v oblasti zadného nárazníka, v skutočnosti je celá karoséria vyrobená z uhlíkových vlákien. Nízka hmotnosť a zvýšenie výkonu 6-litrového atmosférického 12-valca zo 424 na 442 kilowattov, teda rovných 600 koní, dávajú luxusnému kupé dozaista excelentné dynamické parametre. Tie ale ani jeden z účastníkov projektu zatiaľ neprezradil.
Zmenám sa nevyhol ani interiér. Ten zvýrazňuje remeselný charakter výroby. Tak ako exteriér je v červeno-čiernej kombinácii. O sériovej produkcii síce zatiaľ nepadlo ani slovo, ale na základe histórie niet dôvodov, prečo by nemala vzniknúť limitovaná edícia. Tá posledná na základe V12 Vantage mala 101 kusov a na nezáujem zo strany zákazníkov sa sťažovať naozaj nemohla. Produkciu zabezpečí pravdepodobne materský závod v Gaydone. Napokon, tak to bolo aj so samotným konceptom. Za britskú stranu bol zodpovedný Marek Raichman a za taliansku sám šéf Zagata, Andrea Zagato.