
Suzuki predstavilo nové Baleno v marci v Ženeve a následne aj u nás na bratislavskom autosalóne. Už vtedy bolo jasné, že pôjde o tvrdého súpera Škody Fabia. Najmä vďaka kufru s objemom 355 litrov, čo je rekord v triede. To, čo chýbalo, boli ceny. Dnes ich však poznáme a sú príjemným prekvapením. Baleno podliezlo slovenský bestseller s porovnateľne výkonným motorom a pritom má v sérii klimatizáciu, ktorá Fabii v základe chýba. Celkový bonus Balena je tak podstatne vyšší ako symbolický cenníkový rozdiel 50 eur. Základná verzia štartuje na 10 690 eurách.
Baleno odstraňuje najväčšiu nevýhodu Swiftu, ktorým bol práve malý kufor. Suzuki má tak konečne plnohodnotného predstaviteľa nižšej strednej triedy. Päťdverový hatchback má na dĺžku 3 995 mm, na šírku 1 745 a na výšku 1 470 mm. Dodávať sa bude výlučne s dvoma benzínovými motormi – slabším atmosférickým 4-valcom 1,2 DuleJet (66 kW) s dvojicou vstrekovačov pre každý valec a vysokým kompresným pomerom až 12 : 1, a silnejším preplňovaným 3-valcom 1,2 BoosterJet (82 kW). Raritou je mikrohybridná verzia SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).

Tá spája motor 1,2 DuleJet s reverzibilným alternátorom, ktorý pri brzdení odovzdáva rekuperovanú energiu malej prídavnej li-ion batérii a následne ju využíva na štart-stop systém motora alebo čiastočne asistuje aj na samotnom pohone vozidla. Normovaná spotreba je v tomto prípade len štyri litre benzínu na 100 km. Okrem štandardných 5-stupňových manuálnych prevodoviek sú pripravené aj automatické. Kým motor 1,2 DuelJet používa kontinuálnu „skriňu“ CVT, preplňovaný 3-valec dostal plnohodnotnú automatickú prevodovku.
Celkovo budú k dispozícii tri stupne výbavy – GA, GL a GLX. Základom je Baleno 1,2 DualJet GA za 10 690 eur, ktoré jazdí na 15-palcových plechových diskoch. V sérii však obsahuje šesť airbagov, ESP, kontrolu tlaku v pneumatikách, denné LED svetlá, manuálnu klimatizáciu, centrálne uzamykanie, výškovú reguláciu volantu a sedadla vodiča, palubný počítač či audio so štyrmi reproduktormi. Výbava GL, ktorá je dostupná aj s motorom 1,0 BoosterJet, pridáva praktický hill-holder, diaľkové uzamykanie, rádio s CD a USB portom, multifunkčný kožený volant, delené zadné sedadlá či elektricky ovládané spätné zrkadlá.

Na vrchole je verzia GLX s hliníkovými 16-palcovými diskami, ktorá sa môže pochváliť adaptívnym tempomatom (!), autonómnymi brzdami, prednými hmlovými svetlami, smerovými svetlami v zrkadlách, automatickou klimatizáciou, multimediálnym rozhraním so 7-palcovým dotykovým displejom, Bluetooth, navigáciou a cúvacou kamerou, teda prvkami, ktoré nie sú zďaleka samozrejmosťou v triede subkompaktov. Práve Baleno GLX je dostupné s mikrohybridom. Za túto technológiu si ale priplatíte 1 300 eur. Za metalízu doplatíte ďalších 350 eur. Inak sú balíky bvavy pevné bez možnosti individualizácie.
Cenník Suzuki Baleno
Baleno GA | Prevodovka | Výkon (kW) | Cena |
---|---|---|---|
1,2 DualJet | 5M | 66 € | 10 690 € |
Baleno GL | |||
1,2 DualJet | 5M | 66 | 10 990 |
1,2 DualJet | CVT | 66 | 12 490 € |
1,0 BoosterJet | 5M | 82 | 15 690 € |
Baleno GLX | |||
1,2 DualJet | 5M | 66 | 13 590 € |
1,2 DualJet SHVS | 5M | 66 | 14 890 € |
1,0 BoosterJet | 6AT | 82 | 17 690 € |
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 3 995 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 745 |
Výška (mm) | 1 470 |
Objem kufra (l) | 320 – 355 |
Pohotovostná hmotnosť | (kg) 865 – 980 |
Technické údaje
Motor | 1,2 DualJet | 1,2 DualJet SHVS | 1,0 BoosterJet |
---|---|---|---|
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 3/12 |
Max. výkon (kW) | 66/6 000 | 66/6 000 | 82/5 500 |
Krút. moment (Nm) | 120/4 400 | 120/4 400 | 170/2 000 – 3 000 |
Prevodovka | 5M/CVT | 5MT | 5M/6A |
0 – 100 km/h (s) | 12,3/12,3 | 12,3 | 11,4/11,0 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180/175 | 180 | 200/190 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,2/4,4 | 4,0 | 4,5/4,9 |