Renault Grand Scénic: 'Malý Espace' dá do kufra 866 litrov

Po premiére nového Scénicu, ktorý vykročil 20-palcovými diskami kolies do sveta crossoverov, prichádza aj jeho väčší brat Grand Scénic. Má rovnako futuristický dizajn, ale zvládne až sedem pasažierov. Novinkou je mikrohybrid.

26.05.2016 06:00
debata
Aj nový Grand Scénic nabieha na vlnu... Foto: Renault
Renault Grand Scenic - 2016 Aj nový Grand Scénic nabieha na vlnu crossoverov. Svedčí o tom svetlá výška 160 mm a obrovské 20-palcové disky kolies, ktoré sú štandardom!

Štvrtá generácia Scénicu má už svetovú premiéru za sebou. Ukázala sa začiatkom jari v Ženeve, hoci jej predaj odštartuje francúzska automobilka až koncom roka. A to spolu s predĺženou verziou Grand Scénic, ktorá sa práve predstavuje na prvých fotografiách. Charakterom sa podobne ako Scénic posúva smerom k módnym crossoverom i keď siluetou ostáva jasným MPV. Používa totiž opäť raritné 20-palcové disky kolies obuté ešte avantgardnejšími úzkymi pneumatikami s rozmerom 195/55 R20. Svetlá výška narástla o 30 mm na konečných 160, čo je viac ako pri konvenčných autách, ale menej ako pri SUV.

Prezúvať toto auto nebude iste lacné ani rýchle, keďže takýto profil plášťov na skladoch len tak nenájdete, ale za efekt to rozhodne stojí. Fluidným dizajnom pripomína Grand Scénic veľký Espace a vyzerá naozaj pôsobivo. Po predné stĺpiky je identický so Scénicom, čo znamená veľkú prednú masku či obrovské panoramatické čelné okno s rozdvojenými stĺpikmi. Ostáva aj zvlnený profil bočných okien. V zadnej časti však pribudlo 240 mm, čím vzrástla celková dĺžka na 4 636 mm. To je mimochodom až o 75 mm viac ako v minulosti. Rázvor náprav sa natiahol na 2 804 mm, čo je o 70 mm viac v porovnaní so Scénicom.

Grand Scénic preberá dizajn krátkej verzie, ale... Foto: Renault
Renault Grand Scenic - 2016 Grand Scénic preberá dizajn krátkej verzie, ale len po stredné stĺpiky. Zadná časť je totiž predĺžená o 240 mm. Rázvor náprav sa natiahol o 70 mm.

Spomeňme ešte šírku 1 865 a výšku 1 660 mm, ktoré sú takmer identické s krátkou verziou. Medzigeneračne je to však o 20, respektíve 15 mm viac. To samozrejme znamená viac miesta v interiéri. Grand Scénic si tak trúfne v prípade použitia tretieho radu sedadiel na 7-člennú posádku. Bez neho zvládne odviezť ohromných 718 litrov nákladu (VDA|), to je o 222 viac, a pri posunutí druhého radu a sklopení operadiel delených v pomere 40:60 až 866 litrov batožiny. Sklápanie sedadiel uľahčuje systém One Touch Fold, čo znamená ovládanie priamo z multimediálneho rozhrania R-Link 2.

Interiér má konečne klasické usporiadanie.... Foto: Renault
Renault Grand Scenic - 2016 Interiér má konečne klasické usporiadanie. Prístrojový panel je priamo pred vodičom. V centre palubnej dosky nájdeme 7,8-palcový monitor rozhrania R-Link.

Objem kufra pri 7-miestnej verzii Renault zatiaľ neprezradil. Navyše je v interiéri ďalších 63 litrov odkladacích priestorov. Z toho 11,5 v boxe Easy Life, teda zásuvke pred spolujazdcom, a ďalších 38,5 litra v štyroch podlahových schránkach. Ďalší 13,5 litra nájdete v posuvnom boxe medzi prednými sedadlami. A nechýba ani schránka pre smartfón. Palubná doska je identická s krátkym Scénicom. Aj Grand tak opustil centrálne situovaný prístrojový panel. Ten je teraz priamo pred vodičom a tvorí ho 7-palcový displej s možnosťou zmeny grafiky. Vodič však môže využívať aj výhody head-up displeja.

Do kufra sa zmestí v 5-miestnom usporiadaní 718... Foto: Renault
Renault Grand Scenic - 2016 Do kufra sa zmestí v 5-miestnom usporiadaní 718 litrov batožín. Po posunutí sedadiel až 866. Delené sedadlá druhého radu možno sklopiť jediným dotykom tlačidla alebo ikony na displeji systému R-Link.

Ďalšiu 8,7-palcovú obrazovku nájdeme na stredovej konzole, ako súčasť multimediálneho rozhrania R-Link 2, známeho z Talismanu, Mégane či Renaultu Espace. Umožňuje nastavenia jazdných režimov, ale aj využívanie mnohých ďalších funkcií, napríklad navigácie a mobilných aplikácií. Z komfortných prvkov môžeme očakávať masážne predné sedadlá či aparatúru Bose s trinástimi reproduktormi a subwooferom. Scénic tiež prináša moderné asistenčné systémy. Napríklad núdzové brzdy AEBS s detekciou chodcov na báze kamery. A to v sérii. Systém je funkčný od sedem do 60 km/h. Od 70 km/h môžu zas vodiči využiť udržiavanie v jazdnom prúde LKA.

Tvar zadného stĺpika pripomína veľký Espace.... Foto: Renault
Renault Grand Scenic - 2016 Tvar zadného stĺpika pripomína veľký Espace. Podobne je to aj so svetlami, ktoré sú vytiahnuté až po strechu. To je zásadný rozdiel v porovnaní s krátkym Scénicom, ktorý má horizontálne zadné svetlá.
Za príplatok dostanete adaptívny tempomat, monitorovanie slepého uhla zrkadiel, čítačku dopravných značiek, parkovací asistent, cúvaciu kameru či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Ponuka motorov bude zhodná s krátkym Scénicom. Na výber je zo štyroch dieselových a dvoch benzínových motorov. Naftová ponuka štartuje agregátom 1,5 dCi 95 (66 kW) so 6-stupňovým manuálom. Silnejšia verzia 1,5 dCi 110 (81 kW) môže byť kombinovaná aj so 7-stupňovou dvojspojkou EDC. Zaujímavá je však najmä verzia Hybrid Assist s reverzibilným alternátorom a 48 V batériou. Rekuperovaná energia brzdenia sa následne zužitkuje pri akcelerácii, čo znižuje spotrebu.

K dispozícii bude aj väčší diesel 1,6 dCi 130 (96 kW) a biturbo 1,6 dCi 160 (118 kW). Prvý je spriahnutý s manuálnou a druhý výlučne dvojspojkovou prevodovkou EDC so šiestimi stupňami. Benzínové motory zastupujú preplňované 4-valce 1,2 TCe 115 (74 kW) a TCe 130 (97 kW) – oba kombinované len s manuálnymi prevodovkami. Je možné, že neskôr dorazí aj najvýkonnejšia verzia s motorom 1,6 TCe (151 kW), známym z Mégane GT, Talismanu a Espace. Bližšie prevádzkové parametre však Renault zatiaľ neuvádza. Má ešte dosť času, keďže predaj novinky je naplánovaný až na koniec roka.

Vieme však, že Scénic nebude môcť byť vybavený natáčaním zadných kolies 4Control. Pravdepodobne kvôli veľkým kolesám, hoci práve tejto verzii by sa z hľadiska obratnosti nepochybne hodilo. Podvozok sa bude teda spoliehať na klasické predné zavesenie McPherson a priestorovo úspornú zadnú nápravu s torznou priečkou. Vodiči budú môcť prostredníctvom rozhrania R-Link vyberať z jazdných režimov Eco, Comfort, Sport a Perso s individuálnym nastavením parametrov vozidla.

Rozmery/objemy

Verzia Scénic Grand Scénic
Dĺžka (mm) 4 410 4 634
Šírka (mm) 1 860 1 865
Výška (mm) 1 650 1 660
Rázvor náprav (mm) 2 730 2 804
Objem kufra (l) od 572 od 718
Renault Grand Scenic - 2016
Renault Grand Scenic - 2016
+6Renault Grand Scenic - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Scénic #Renault Grand Scénic
Články podľa značiek