
Časy sa však menia. A dokonca aj postoj Nemecka k elektromobilite. Nedávno schválilo program podpory elektromobilov a hybridov formou štátnych dotácií na ich nákup vo výške 4 000 eur pre čisté elektromobily a 3 000 eur pre hybridy. Elektrickú ofenzívu navyše chystá aj konkurenčné Audi a do Európy chce s fabrikou zamieriť americká Tesla, ktorej kredit zlepšil obrovský záujem o pripravovaný Model 3. Daimler tak už nemá na čo čakať. Elektrický Smart a trieda E stačiť iste nebudú.
Odpoveďou Stuttgartu budú tri nové elektromobily. Tie síce využijú z dôvodu zníženia nákladov časť komponentov sériových áut, ale dostanú autonómny dizajn a samostatnú pozíciu v modelovej hierarchii. Podľa neoficiálnych informácií by malo ísť o elektromobily na báze tried GLA, C, GLC a S. Dve z týchto áut budú teda SUV. Najednoduchšie to bude s GLA, keďže jeho platforma MFA je už pripravená pre alternatívne pohony. Väčšie modely budú musieť použiť upravenú platformu MFA pod názvom MEA (Modular Electric Architecture).
Okrem čistých elektromobilov s batériami počíta Mercedes-Benz aj s palivovými článkami. Tie by malo dostať GLC F-Cell, využívajúce až štvoricu elektromotorov. Automobilka už vyvíja ich novú generáciu s výkonom od 75 do 400 kW a tiež nové li-ion akumulátory, ktoré má na starosti dcérska spoločnosť Accumotive. Tie majú zabezpečiť dojazd minimálne 400 km. To je podľa Thomasa Webera, šéfa vývoja Mercedesu, nevyhnutné na to, aby mohla nová generácia elektromobilov konkurovať konvenčným autám.