Lada Vesta je jednou z dvoch kľúčových noviniek AvtoVazu. Spolu s crossoverom Xray má postaviť kolabujúcu automobilku, ktorá sa borí s prepadom ruského trhu, opäť na nohy. Kým produkciu Vesty odštartoval AvtoVaz koncom minulého roka, Xray prišiel na rad začiatkom toho súčasného. Vesta, ktorá sa teší na domácom trhu veľkej pozornosti, sa však dostala pod lupu ruských médií nielen z dôvodu nábehu produkcie a uvedenia na trh. Vlani totiž skupina interných zamestnancov vývoja vytvorila prototyp predĺženej Vesty s víziou, že by mohla byť ideálnym manažérskym autom v službách podnikov či štátnej správy.
O tomto počine nevedel dokonca ani vtedajší šéf automobilky Švéd Bo Andersson, ktorý už ale Ladu z dôvodu sporov s najväčším akcionárom, ruskou spoločnosťou Rostec, opustil. Nahradil ho dovtedajší šéf rumunskej Dacie Nicolas Maure. Vývojári ukázali prototyp s prívlastkom VIP Anderssonovi na internej prezentácii vlani v novembri. Švéd, známy svojimi tvrdými ekonomickými opatreniami v AvtoVaze, bol z Vesty VIP nadšený. Už predtým totiž hľadal pre manažérov automobilky, ktorí sa napriek zlej ekonomickej situácii vyvážali v Audi, Mercedesoch alebo BMW, vhodný dopravný prostriedok.
Preto vznikla aj Lada Largus VIP, čo bola luxusne vybavená Dacia Logan MCV prvej generácie. Veľké kombi však celkom neladilo so svojím reprezentačným poslaním. Zato Vesta VIP by tejto úlohe sadla ako ušitá. A ako sa zdá, svoju pozíciu si obhájila aj napriek striedaniu stráží na čele najväčšieho ruského producenta osobných áut. Z Ruska totiž dorazili správy, a to aj s novými fotografiami, o sériovej predĺženej Veste, tentoraz s novým prívlastkom Signature. Podľa nich ide do výroby, dokonca bez produkčných obmedzení. K dispozícii tak má byť na voľnom trhu.
V porovnaní so štandardnou verziou sedanu je Signature natiahnutá o 250 mm, na konečných 4 660 mm. Presne o túto hodnotu sa predĺžil aj rázvor náprav, ktorý má teraz 2 885 mm. Tým už môže konkurovať modelom strednej triedy, aj keď pôvodná šírka a výška celkom neladia. Vesta Signature je tak trochu „jazvečíkom“, no podstatná je ponuka priestoru na zadných sedadlách. Pre kolená pasažierov tu pribudlo 200 mm. Zvyšných 50 sa stratilo tým, že dve samostatné zadné sedadlá sú posunuté vpred, aby bolo viac miesta aj nad hlavou. Konkrétne o 15 mm.
Ľahké nastupovanie zabezpečujú predĺžené dvere a viac súkromia zas sklá s matnou fóliou. Cestujúci vzadu sú oddelení lakťovou opierkou a vysokou stredovou konzolou, ktorá obsahuje držiaky na nápoje, popolník, spínače vyhrievania sedadiel a dva USB porty. Pribudla tiež dvojzónová klimatizácia, tentoraz ale nie pre pravú a ľavú, ale pre prednú a zadnú časť interiéru. Okná sa ovládajú elektricky. Luxusnú atmosféru podčiarkuje kožené čalúnenie a chrómové doplnky. Z exteriérových zmien spomeňme skryté ostrekovače stieračov, odlišnú anténu a 17-palcové disky kolies.
Inak sa ale Vesta Signature nelíši od „civilných“ verzií. A to ani technikou. Pod kapotou je stále atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra a výkonom 74 kW. Ruské médiá však zmieňujú aj príchod väčšieho agregátu s objemom 1,8 litra a výkonom 90 kW, ktorý by lepšie korešpondoval s vyššou hmotnosťou predĺženého sedanu. Rovnako ako robotizovaná 5-stupňová automatická prevodovka, ktorú na rozdiel od Vesty používa crossover Xray. V predaji síce vesta Signature ešte nie je, ale zato sa na jej prevádzkových testoch podieľajú niektorí „papaláši“ Samarskej oblasti, ktorým AvtoVaz novinku zapožičal.
AvtoVaz tvrdí, že o Vestu Signature by mohli mať záujem okrem štátnych predstaviteľov alebo predstaviteľov samosprávy napríklad aj taxikári. Cena zatiaľ zverejnená nebola. Neskôr má na báze Vesty vzniknúť aj praktické kombi a oplastovaný zvýšený „allroad“.