Stuttgart už predstavil svoj nový diesel 220 d, ktorý je pilotným agregátom novej generácie motorov plniacich emisné normy pre rok 2017. Nezabúda však ani na benzín. Jeho zážihové motory dostanú ako prvé na svete filtre pevných častíc.
Foto: Mercedes-Benz
Spolu s novou generáciou čistých dieselov OM 654 (na obrázku) predstaví Stuttgart ako prvý na svete aj benzínové motory s filtrom pevných častíc. Technológiu už testuje vo vlajkovej lodi S 500.
Trieda E 220 d je prvým modelom Mercedesu-Benz osadeným naftovým motorom novej generácie OM 654. Ten spĺňa s predstihom emisné normy pripravené pre rok 2017. Stuttgartská automobilka je vlastne prvou na svete, ktorá zavádza takýto motor do sériovej produkcie. Už pri jeho vývoji počítala s novou metodikou merania, obsahujúcou aj testy v reálnej premávke. Že normy plní, dokázal nezávislý test nemeckej Dekry. Tá preverila nový dvojlitrový 4-valec podľa prísnej metodiky RDE. Vďaka viacsmernej recirkulácii výfukových plynov nevypúšťa motor do ovzdušia viac ako 80 mg oxidov dusíka na kilometer.
Modulárnosť konštrukcie tohto motora umožní stavbu ďalších derivátov vrátane radového 6-valca a vidlicového 8-valca. Do roku 2019 má nemecká automobilka v pláne nahradiť všetky doterajšie dieselové motory novou generáciou OM 654. Pri nich však nezostane. Mercedes-Benz totiž investoval do vývoja motorov celkom tri miliardy eur a v rámci nich aj do nových benzínových agregátov, pri ktorých počíta ako prvý na svete s technológiou časticových filtrov. Tie sa ukazujú ako nutnosť, pretože vyššie tlaky spaľovania preplňovaných agregátov sú zodpovedné za vznik častíc s ktorými doteraz klasické zážihové motory s atmosférickým plnení nemali problémy.
Testy prebiehajú už viac ako dva roky vo vlajkovej lodi S 500. Práve trieda S sa stane prvým modelom s touto technológiou. Dostane ju v rámci očakávanej modernizácie, ktorá by mala byť predstavená už na jeseň na autosalóne v Paríži. Neskôr sa rozšíri aj do ďalších modelov.