Porsche Panamera, prvé Porsche s 5-dverovou karosériou, má za sebou úspešnú kariéru. Na trhu je však už od roku 2010, takže neprekvapí, že za rohom je premiéra druhej generácie. Tá by mala prebehnúť v septembri v Paríži. Pritiahnuť pozornosť sa preto páni z Zuffenhausenu rozhodli uvoľnením prvej oficiálnej snímky. Tá ukazuje zadnú časť, konkrétne riešenie svetiel, ktoré tvorí súvislý pás diód. Rozšírené blatníky sa zas oveľa viac, než to bolo doteraz, odvolávajú na ikonický model 911.
Naozaj to vyzerá tak, že v Porsche zareagovali na kritiku príliš ťažkopádneho dizajnu prvej generácie a že novinka bude mať podstatne dynamickejšie línie aj vydarenejšie proporcie. Napokon, naznačila to už štúdia Panamera Sport Turismo z roku 2012. Tá zároveň avizovala, že vlajková loď Porsche dostane po prvýkrát aj druhú karosársku verziu shooting break, teda praktickejšieho „loveckého“ kombi. Inak môžeme o Panamere len zopakovať to, čo už vieme.
Obe verzie budú postavené na úplne novej platforme MSB (Modularer Standard-Baukasten), ktorá sa postará o zníženie hmotnosti minimálne o 100 kg. Neskôr ju majú využiť aj modely Bentleya, pravdepodobne Continental a Mulsanne. Platforma umožní zástavbu pohonu 4×4, riadenie zadnej nápravy, podobne ako pri novom Porsche 911, aj hybridnej a plug-in hybridnej technológie. Zároveň sa rázvor náprav predĺži na 2 950 mm. Posádke na zadných sedadlách má tak pribudnúť o 30 mm viac miesta na nohy.
Pod prednou kapotou sa objaví úplne nová generácia, pravdepodobne už len preplňovaných motorov. Objem 8-valca najvýkonnejšej verzie Panamera Turbo klesne zo súčasných 4,8 na štyri litre. Výkon má však narásť až na 550 (405 kW) zo súčasných 500 koní. A to môžeme ešte počítať s Panamerou Turbo S, ktorá by mohla ponúknuť ďalších 50 koní navrch. Chýbať by nemal ani v Európe obľúbený diesel. Núka sa najmä 8-valec z nového Audi SQ7 s elektrickým turbodúchadlom. Táto domnienka však nie je zatiaľ potvrdená.
Uniknutá snímka kabíny zas ukázuje, že päť klasických „budíkov“ prístrojového panela nahradí Porsche jediným centrálnym otáčkomerom, doplneným dvojicou 7-palcových displejov. Tým bude asistovať ďalší 12,3-palcový horizontálny displej vo funkcii multimediálneho rozhrania Porsche Connect Plus s inteligentnými funkciami. Očakávať môžeme všetky známe asistenčné systémy aj pomoc pri akcelerácii z miesta Launch Control. Viac sa dozvieme už 28. júna, nakedy je naplánovaná prvá statická prezentácia v Berlíne.