Stelvio má využiť všetky bonusy novej Giulie. Bude s ňou totiž mať spoločnú platformu Giorgio. To znamená pozdĺžne uloženie motorov a zadný náhon, prípadne stály pohon oboch náprav. Podobne ako pri Giulii by sa malo Stelvio predstaviť najprv v ostrej verzii Quadrifoglio Verde s „nadupaným“ dvakát preplňovaným 6-valcom 2,9 V6 Bi-Turbos výkonom 375 kW a 8-stupňovým automatom. Takže je jasné, že hlavnými súpermi sa majú stať Porsche Macan, Audi RS Q5 či výkonné verzie Jaguaru F-Pace.
Bežné deriváty dostanú 4-valcové benzínové dvojlitre alebo 2,2-litrové diesely. Vylúčený nie je ani trojlitrový diesel so šiestimi valcami. Ten však zatiaľ nemá ani Giulia. V každom prípade aj napriek zvýšenému podvozku a plastovej ochrane má Stelvio excelovať najmä na asfalte. A tomu má zodpovedať aj dynamický dizajn. Ten je, pochopiteľne, tajomstvom, ale možno, že si môžeme Stelvio predstaviť ako zvýšený hatchback na báze Giulie. Terén prenechá iným členom koncernu FCA.
O rýdzo športovom DNA svedčí aj skutočnosť, že šéfom celého projektu je Roberto Fedeli, pod taktovkou ktorého sa rodili prakticky všetky Ferrari v rokoch 2007 až 2014. Výsledok jeho práce by sme mohli vidieť už tento rok na novembrovom autosalóne v Los Angeles. Nábeh výroby novinky by už nemusel byť taký dramatický ako v prípade Giulie, ktorá meškala takmer rok. Keďže spolu s Giuliou už Alfa vyriešila väčšinu technických a logistických problémov, Stelvio môže štartovať s jej technikou omnoho hladšie.