Abarth 124 Spider: Najsilnejšia MX-5 má 170 k. Stovku dá za 6,8 s

Reinkarnovaná legenda Fiat 124 Spider má konečne súrodenca z dielne Abarthu. A ten predstavuje výkonový vrchol japonsko-talianskych dvojičiek. Nad najsilnejšou Mazdu MX-5 totiž dominuje nielen o 10 koní vyšším výkonom, ale najmä o 50 Nm väčším krútiacim momentom. Napokon, má horúce talianske srdce.

13.06.2016 06:00
debata (2)
Ostrý Fiat 124 Spider nahodil atraktívny tuning... Foto: Abarth
Abart 124 Spider - 2016 Ostrý Fiat 124 Spider nahodil atraktívny tuning Abarthu. Ten zahŕňa napríklad červený splitter, ale najmä matné 17-palcové disky a čierne kapoty.

Taliani splnili to, čo sľúbili. Po premiére reinkarnovanej legendy Fiat 124 Spider v Los Angeles, postavenej na základoch Mazdy MX-5, prichádza aj ostrá verzia Abarth 124 Spider s logom škorpióna. A je sa na čo tešiť. Hoci aj Mazda MX-5 s atmosférickým dvojlitrom, ktorý dáva 118 kW, a tiež Fiat 124 s preplňovanou jednaštvorkou MultiAir s výkonom 103 kW dokážu sprostredkovať za volantom dostatok zábavy, Abarth 124 Spider je predsa len trochu iná káva.

Má rovnako ľahkú konštrukciu, zadný náhon a dokonalé rozloženie hmotnosti, ale pridáva asi to najdôležitejšie, čo potrebuje pravý otvorený roadster – výkon. V podaní Abarthu ponúka 4-valec 1,4 MultiAir až 170 koní, teda 125 kilowattov. O 18 viac ako Fiat a o sedem viac v porovnaní s Mazdou. A k tomu ponúkne poriadnu porciu krútiaceho momentu 250 Nm. Ten dominuje nad Japoncom o 50, nad Talianom o 10 Nm. Ak uvážime, že na váhe má Abarth 124 Spider len 1 060 kg, máme dočinenia s poriadne ostrým náradím. Napokon, výkonová hmotnosť 6,5 kg/k hovorí sama za seba.

Koncovky výfukov majú vydávať hlboké tóny, aké... Foto: Abarth
Abart 124 Spider - 2016 Koncovky výfukov majú vydávať hlboké tóny, aké k Abarthu neodmysliteľne patria.

Na stovku to „škorpión“ zvláda za 6,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 232 km/h. To možno nevyrazí dych, lenže svoj potenciál vie Abarth využiť naozaj naplno. Pomáha mu samosvorný diferenciál, špeciálne naladený podvozok a výkonná brzdová sústava Brembo so 4-piestikovými strmeňmi. A keď sme už pri podvozku, spomeňme, že na ceste držia Abarth 124 dvojité predné lichobežníkové závesy a päťprvkové zadné zavesenie multi-link. K tomu pridáva ostrejšie riadenie s posilnenou spätnou väzbou. Takže jazda serpentínami musí byť skutočným zážitkom.

Atmosféru dopĺňa neodmysliteľná zvuková kulisa, ktorá je dielom výfukovej sústavy Record Monza s variabilným prúdením plynov, vytvárajúca hlboké tóny v nízkych otáčkach a pár decibelov navyše pri akcelerácii. Abarth 124 Spider bude na výber buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo 6-stupňovým automatom Essensse Sports. Oba sa vyznačujú rýchlymi reakciami. Kým v prvom prípade vďaka krátkym dráham radenia, v druhom vďaka možnosti využiť manuálny režim pomocou krídelok na volante. Jazdný prejav mení systém Drive Mode Selector s prepínačom na stredovom tuneli, a to v módoch Normal a Sport.

Interiér je prešpikovaný kožou a semišom.... Foto: Abarth
Abart 124 Spider - 2016 Interiér je prešpikovaný kožou a semišom. Vybavením ale práve nehýri. V sérii je len manuálna klimatizácia a audio so štyrmi reproduktormi.

Športový režim zahŕňa aj povoľnejšiu softvérovú mapu stabilizácie ESP, rýchlejší ohlas plynu a automatickej prevodovky či nižší účinok posilňovača riadenia. Spoznať Abarth 124 Spider nie je žiaden problém. Od civilných verzií sa líši kapotami v čiernom matnom vyhotovení, čo je odkaz na pretekárske Abarthy upravené tak, aby neboli jazdci oslepení odrazmi slnka od karosérie. S čiernou maskou kontrastuje červený splitter a červené spätné zrkadlá. Štandardom sú 17-palcové disky v matnom sivom vyhotovení Forgiato Grey, podobne ako rám čelného okna.

Pod kapotou sa skrýva preplňovaný 4-valec 1,4... Foto: Abarth
Abart 124 Spider - 2016 Pod kapotou sa skrýva preplňovaný 4-valec 1,4 MultiAir s výkonom 125 kW. S prenosom výkonu na asfalt pomáha samosvorný diferenciál.

Na výber bude päť farieb laku. Dve pastelové „Turini 1975 White“ a „Costa Brava 1972 Red“ a tri metalizované laky „Isola d'Elba 1974 Blue“, „Portogallo 1974 Grey“ a "San Maríno 1972 Black ". Všetky odkazujú na víťazstvá Abarthu v rely. Štandardná farba je San Marino 1972 Black. Stručne povedané, Abarth 124 Spider je jediným vozidlom vo svojej kategórii, ktoré má v sérii metalickú farbu. A horúca krv vládne aj v kokpite s červeno-čiernym koženým čalúnením, červenou grafikou prístrojového panelu, koženým volantom a semišovým poťahom palubnej dosky. I tak je tu bratstvo s Mazdou MX-5 omnoho zreteľnejšie.

Napríklad na rozhraní Mazda Connect, kompatibilnom so smartfónmi. V sérii je manuálna klimatizácia, audio so štyrmi reproduktormi či elektrické ovládanie okien a zrkadiel. Za spomínané rozhranie, výkonnejšie audio Bose s deviatimi meničmi, z toho štyrmi v opierkach hláv, alebo automatickú klimatizáciu si zákazníci priplatia. Bezpečnosť môžu zvýšiť full-LED svetlá kombinované s dažďovým a svetelným senzorom. Do predaja sa novinka z Corso Giovanni dostáva v týchto dňoch s cenou od 40 000 eur. To nie je málo, ale za autentický zážitok v kokpite ľahkého a agilného roadsteru to iste stojí.

Abart 124 Spider - 2016
Abart 124 Spider - 2016
+15Abart 124 Spider - 2016

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Fiat #Fiat 124 Spider #Abarth #Abarth 124 Spider
Články podľa značiek