Suzuki Swift Sport: Z atmosféry presedlá na turbo z Vitary!

Premiéra novej generácie Swiftu je už takmer za rohom. Svetový debut by mal prebehnúť v Paríži. Okrem základných verzií dorazí neskôr aj Swift Sport. Na atmosférický motor ale zabudnite. Pod kapotou sa ocitne 4-valec 1,4 BoosterJet z Vitary S. Za volantom by to mala byť opäť zábava.

14.06.2016 16:00
Suzuki Swift Sport - 2017 Foto:
Nový Swift Sport bude mať väčší rázvor, nižšiu hmotnosť a viac výkonu. Zrýchlenie na stovku by tak mohlo podliezť osem sekúnd. O atraktivitu sa postará aerodynamický paket a väčšie, pravdepodobne 17-palcové disky kolies.
debata

Súčasná generácia Swiftu má na konte už päť rokov, a tak je čas na zmenu. Na trhu však už nebude novinka taká osamotená ako doteraz. Stáť bude totiž medzi menším Ignisom a novým Balenom. Druhý z modelov už poznáme, kým Ignis, na základoch konceptu iM-4, premiéra ešte len čaká. Podobne ako Swift. Ten by sa mal ukázať ešte tento rok, pravdepodobne na jesennej motoršou v Paríži, kde debutoval aj európsky Swift prvej generácie. A to v roku 2000.

Z uniknutých snímok z dílerskej konferencie už vieme, že Swift si zachová základné črty, bude však o čosi nápadnejší. Môže za to najmä veľká predná maska a „plávajúca“ strecha, ktorá je výsledkom nielen zatmavených predných, ale čiastočne aj zadných stĺpikov. Swift bude tiež bohatší na bočné prelisy a výraznejšie modelované svetlá. Päťdverová verzia dostane dokonca utajené kľučky zadných dverí.

Suzuki Swift - 2016 Foto: Auto Express
Suzuki Swift - 2016 Suzuki Swift - 2016

Mierne zväčšený rázvor náprav aj karosérie prinesú viac miesta v kabíne. Kufor však stále nebude silnou stránkou Swiftu. Napokon, to ani nie je jeho úlohou. Ostane pevne v triede subkompaktov. Kto chce viac, môže voliť nové väčšie Baleno. Interiér sa ponesie v praktickom duchu a je jednoznačne inšpirovaný Vitarou. Z tej si požičia vo vyšších úrovniach napríklad moderné dotykové rozhranie, tak ako Baleno.

Pod kapotou sa s najväčšou pravdepodobnosťou objaví preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet s výkonom 80 kW. Základ by mal ale naďalej tvoriť atmosférický 4-valec 1,2 DualJet (66 kW). To ale nie je všetko. Swift totiž dorazí tradične aj vo verzii Sport, ktorá je naplánovaná na budúci rok. A tú čaká najväčšia koncepčná zmena. Atmosférický 4-valec 1,6 VVT totiž zamení za nový turbomotor 1,4 BoosterJet z Vitary S.

Pre Swift to bude znamenať nárast výkonu zo súčasných 100 na 103 kilowattov, čo nie je zásadné, ale najmä nárast krútiaceho momentu zo 160 na 220 Nm. Milovníkom klasiky turbo možno „voňať“ celkom nebude, ale na dynamike sa jednoznačne prejaví. Veď už teraz zrýchľuje ľahký a obratný Swift Sport na stovku za 8,7 sekundy a ten nový bude nielen silnejší, ale vďaka novej platforme aj ľahší. Akcelerácia by tak mohla podliezť osem sekúnd.

Lepšiu dynamiku bude sprevádzať exteriérový „tuning“ so zväčšenými sacími otvormi v nárazníku, strešným spojlerom a väčšími diskami kolies. Naznačuje to neoficiálna ilustrácia, ktorá môže pochádzať priamo zo Suzuki. Viac sa určite dozvieme v najbližších mesiacoch. Niektoré zdroje tvrdia, že premiéra Sportu je naplánovaná ešte pred koncom tohto roka. Vyrábať by sa mal pre európsky región opäť v Ostrihome.

Suzuki Swift - 2016
Suzuki Swift - 2016
+3Suzuki Swift - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Swift
Články podľa značiek