
Päťstovke sa stále darí. Zákazníci tento retromodel jednoducho milujú a vďaka štýlu sú dokonca ochotní platiť viac. A Fiat vie, ako na nich. Namiesto investícií do techniky kladie stále dôraz na imidž. A keďže vlaňajší facelift môžeme zaradiť do kategórie „neviditeľných“, prichádza aspoň s verziou S. Tá sa tvári ako skutočný hothatch, ale od ostrých Abarthov 595 či 695 má na míle ďaleko. Päťstovka s prívlastkom S jednoducho klame telom, ale robí to bravúrne.
Vizuálny tuning sa začína zväčšenými sacími otvormi v nárazníku so špecifickým výpletom. Pribudli dokonca otvory pre prívod vzduchu k brzdám. Spätné zrkadlá a 15-palcové disky kolies sú v matnom vyhotovení Satin Graphite. Vzadu nechýba strešný spojler ani chrómová koncovka výfuku. Pocit exkluzivity sa snažia navodiť tmavé zadné okná. Dopriať si tiež môžete príplatkové šestnástky s diamantovým efektom.

Základný červený lak dopĺňajú exkluzívne farby Italia Blue, no najmä matný zelený odtieň Alpi Geen, tak trochu evokujúci limitované edície Diesel. Podobne je to v interiéri s čiernym čalúnením anatomických sedadiel a tmavým čalúnením strechy. Kontrastné dekoračné prvky sú na výber v bielej alebo modrej farbe. Športový esprit dodáva grafitový obklad „palubovky“. V sérii je nielen športový volant, ale aj 7-palcové multimediálne rozhranie Uconnect s bluetooth. Vyššia úroveň Uconnect Live je vybavená navigáciou.

Podobne ako pri Volkswagene up! sa aj do ponuky 500 S dostáva výkonná americká audiosústava Beats Audio TM s výkonom 440 W, 8-kanálovým zosilňovačom a subwooferom s priemerom 200 mm. Za príplatok môžete voliť digitálny TFT prístrojový panel, nahrádzajúci klasický analógový rýchlomer. Pochvalu si 500 S zaslúži aj za sedem sériových airbagov a praktický hill-holder pre ľahší rozjazd do svahu. Viac koní však od tohto namosúreného trpaslíka nečakajte.
Ponuka motorov je identická so všetkými päťstovkami. Takže v základe dostanete atmosférický 4-valec 1,2 Fire (51 kW). Nad ním stoja dva 2-valce 0,9 MultiAir s výkonom 62,5 alebo 77 kW alebo opäť atmosférická klasika v podobe 4-valca 1,4 litra (74 kW). Fiat nezabúda pripomínať, že model 500 spolu s Pandou sú jedinými predstaviteľmi svojej triedy s naftovým motorom. Známy 4-valec 1,3 MultiJet dáva 70 kW. Malá päťstovka s ním zrýchľuje na stovku za 10,7 sekundy a pritom spotrebuje len 3,4 litra nafty na 100 km.
Na trhu sa talianska novinka objaví na jeseň.