S Dusterom urobila Dacia doslova dieru do sveta. A nielen ona, ale aj materský Renault. Duster sa totiž predáva v Južnej Amerike či Rusku aj ako Renault Duster a v Indii dokonca ako Nissan Terrano. Stal vôbec najpredávanejším modelom skupiny Renault, úspešnejším než Renault Clio či Captur. A odbyt neklesá, hoci má na konte už šesť rokov kariéry. Kombinácia nízkej ceny a triedy SUV zapôsobila ako rozbuška. Len v Európe sa pre Duster rozhodlo vlani 125 416 zákazníkov. Renault je tak k vývoju druhej generácie veľmi pozorný. Predstaviť sa má už na jeseň v Paríži, takže neprekvapí ani uniknutá snímka interiéru.

V každom prípade vieme, že novinka bude väčšia, najmä dlhšia. Natiahnuť sa má zo súčasných 4 310 približne na 4 500 mm. Dôvodom predĺženia má byť fakt, že nový Duster ponúkne za príplatok až tri rady sedadiel pre siedmich cestujúcich. V ponuke Dacie by tak mohol zastúpiť pomerne neúspešné MPV Lodgy. Posun má byť viditeľný vo výbave, kde sa očakáva napríklad príchod robotizovanej automatickej prevodovky či automatickej klimatizácie. A tiež v dizajne, ktorý by mohol vychádzať zo štúdie pikapu Renault Oroch z roku 2014. Motory ostanú s najväčšou pravdepodobnosťou pôvodné, špekuluje sa však aj nad výkonnejším dieselom 1,6 dCi.
Viac sa dozvieme v priebehu leta, najneskôr v septembri, keď Dacia uvoľní prvé oficiálne informácie a snímky.