Aston Martin sa pokladá za výrobcu športových a zároveň luxusných vozidiel. Je jasné, že kombinácia týchto dvoch vlastností nie je lacná, a preto sa modely a rôzne edície vyrábajú v nízkych počtoch. Za hlavný dôvod možno považovať skutočnosť, že luxusné superšporty si môže dovoliť len zlomok obyvateľstva. Nízke počty vyrobených kusov majú však aj ďalšiu výhodu, a tou je exkluzivita.
Pokiaľ sa z daného modelu vyrobí len niekoľko sto kusov, dopyt zvyčajne prevýši ponuku a vozidlá získavajú na hodnote a stávajú sa prestížnejšími. Presne touto filozofiou sa riadia aj v Aston Martine, no tentoraz zašli ešte ďalej. Rozhodli sa totiž, že do bodky splnia prianie zákazníka a skonštruujú mu auto presne podľa predstáv. Vďaka spomínanej iniciatíve vznikol model Vantage GT12 Roadster, ktorý je jediným svojho druhu.
Základom pre unikátny roadster bol model Vantage GT12 Coupe. Práve od neho prebral väčšinu technických parametrov. Poháňa ho šesťlitrový vidlicový atmosférický dvanásťvalec s výkonom 447 kW (600 k), ktorý spolupracuje s poloautomatickou sedemstupňovou prevodovkou Sportshift III ovládanou pádlami pod volantom. Dôkazom vysokého technického štandardu sú aj horčíkové komponenty motora, horčíkový hnací hriadeľ a titánové výfukové potrubie.
Aston Martin Vantage GT12 Roadster vznikol v spolupráci dvoch oddelení automobilky. Projekt dostala na starosť sekcia Q, ktorá má za úlohu zabezpečiť individualizáciu vozidiel podľa želaní zákazníkov. Zvyčajne má však oddelenie Q na starosti vylepšenia v interiéri, a preto sa muselo spojiť so špecializovaným tímom zameraným na technický vývoj. Po počiatočných konzultáciách so zákazníkom a návrhoch individualizácie dospeli obe strany k záveru, že najlepšie bude zostrojiť nový model.
Celkový proces výroby trval deväť mesiacov. Keďže základom roadsteru bolo kupé, karosériu museli lepšie vystužiť, aby bola dostatočne pevná aj bez strechy. Podobné úpravy sú v dnešnej dobe ľahšie uskutočniteľné vďaka uhlíkovým vláknam, ktoré zvyšujú pevnosť a znižujú hmotnosť karosérie. Objednávateľ zostáva samozrejme v anonymite, no zástupcovia automobilky prezradili, že ide o zberateľa superšportov a o ich stáleho zákazníka. Dotyčný si navyše priplatil, aby jeho model zostal jediným exemplárom.
V prípade Aston Martina nie je nízky počet vyrobených kusov v rámci modelového radu ničím výnimočným. V minulosti sa v tomto ohľade preslávili modely Lagonda Taraf (200 vyrobených kusov), Aston Martin One-77 (77 kusov) alebo pretekársky špeciál Aston Martin Vulcan (24 kusov). Model Vantage GT12 Roadster sa však zapíše do histórie ako prvý rýdzo zákazkový automobil z dielne Aston Martina.