Hybridy nie sú ničím novým. Ani pre Kiu. Spomeňme aspoň Optimu Hybrid. Doteraz však patrili v portfóliu kórejskej automobilky len k „doplnkovému tovaru“. Niro, charakterizované ako zakladateľ nového segmentu HUV (Hybrid Utility Vehicle) má ale podstatne väčšie ambície. Chce poriadne zamiešať karty. Niro je totiž crossover, a tie sú dnes v kurze. A nemalo by byť ani drahé. Výrobu totiž zlacňuje fakt, že v iných verziách sa vyrábať ani nebude. Od začiatku bolo navrhované ako hybrid.
V ponuke Kie vyplní perfektne medzeru medzi Ceedom a väčším SUV Sportage. Na dĺžku má totiž 4 355 mm. Jeho hybridná sústava kombinuje benzínový 4-valec 1,6 GDI (77 kW), pracujúci v Atkinsonovom cykle, s elektromotorom (32 kW) a so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Celé to dopĺňa li-ion batéria s kapacitou 1,56 kWh. Potom už Niro nepotrebuje ani klasický akumulátor. Ako správny full-hybrid bude schopné jazdiť v krátkodobom elektrickom režime. Celkový výkon sústavy je 104 kW. Spotreba má byť pritom len 3,9 litra benzínu.
Výroba bude prebiehať výlučne v kórejskom Hwasungu. Do predaja sa Niro dostane v Európe na jeseň. Ceny zverejnené zatiaľ neboli. Stáť by však malo medzi Ceedom a Sportage.
Rozmery
Dĺžka (mm) | 4 355 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 800 |
Výška (mm) | 1 535 |
Rázvor náprav (mm) | 2 700 |
Technické údaje
Spaľovací motor | 1,6 GDI |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 591 |
Max výkon (kW) | 77 |
Krútiaci moment (Nm) | 147 |
Výkon elektromotora (kW) | 32 |
Krút moment elektromotora (Nm) | 170 |
Celkový výkon sústavy (kW) | 104 kW |