Renault Alaskan: 'Francúzska Navara' odvezie tonu nákladu

06.07.2016 06:00

Renault už jeden pikap má. Oroch, odvodený z Dacie Duster, je však zatiaľ výsadou trhov Latinskej Ameriky a do Európy sa vraj vôbec nechystá. To však nie je prípad nového Alaskanu. Francúzsky derivát Nissanu Navara by si totiž rád odkrojil z trhu úžitkových áut aj na starom kontinente. Stane sa tak však až na budúci rok.

Alaskan je prezlečeným Nissanom Navara....
Alaskan je prezlečeným Nissanom Navara. Typickou prednou maskou a veľkým logom však vehementne háji francúzske farby. Autor: Renault

To, že Renault chystá po Orochu aj druhý pikap, nie je žiadnym tajomstvom. Už vlani totiž predstavil vo Frankfurte nad Mohanom koncept Alaskan. A bolo jasné, že od finálneho produktu nemá ďaleko. Pikap odvodený zo sesterského Nissanu Navara má byť však na rozdiel od Orochu globálnym modelom. To znamená, že s ním francúzska automobilka počíta aj v Európe. Premiéra sériovej verzie sa tu však nekonala. Prednosť dostala Kolumbia. A má to logiku. Ide o krajinu pikapov. Ročne sa ich tam predá okolo 450 000. A rovnako silné sú aj trhy v Argentíne či Mexiku.

Práve tam spustí Renault predaj Alaskanu v prvej vlne. Pikap s nosnosťou jednej tony vhodne doplní „poltonový“ Oroch, ktorý nie je ničím iným ako pikapom postaveným na základoch Dacie Duster, alebo ak chcete, Renaultu Duster, keďže v Latinskej Amerike nesie francúzske logo. Tieto autá však nemajú nič spoločné. Alaskan je prezlečeným Nissanom Navara, ktorý je na japonskom trhu už od roku 2014 a v Európe od toho vlaňajšieho. Jediným rozdielom je dizajn. Alaskan dostal charakteristickú prednú masku súčasných Renaultov a v drahších verziách aj denné LED svetlá v tvare písmena C.

Verzia Double Cab poskytuje veľkú kabínu a...
Verzia Double Cab poskytuje veľkú kabínu a nákladný priestor s dĺžkou 1 537 mm. Odvezie jednu tonu nákladu. Autor: Renault

Vyrábať sa bude v troch verziách. S krátkou kabínou Single Cab, so strednou Chassis Cab a s luxusnou kabínou Double Cab, ktorá ponúkne miesto piatim cestujúcom a dva plnohodnotné páry dverí, samozrejme, na úkor nákladného priestoru. Práve tá pravdepodobne zamieri do Európy, takže ťažkú prácu prenechá Alaskan svojmu japonskému súrodencovi. Renault síce nezverejnil rozmery, ale vychádzať môžeme z Navary, ktorá je dlhá 5 300, široká 2 085 mm (so zrkadlami) a vysoká 1 840 mm. Rázvor náprav dosahuje 3 150 mm. Pre pikap je však zaujímavejším parametrom svetlá výška. A tú Renault zverejnil. Podvozok bude od asfaltu vzdialený presne 230 mm. Očakávať môžeme korbu s dĺžkou 1 537 mm.

Interiér prezrádza príslušnosť k značke jedine...
Interiér prezrádza príslušnosť k značke jedine novým volantom. Drahšie verzie môžu byť vybavené 7-palcovým dotykovým displejom rozhrania Connected. K dispozícii je dvojzónová klimatizácia či bezkľúčové štartovanie. Autor: Renault

Kým v exteriéri háji Alaskan jasne príslušnosť k značke, interiér je kompletne prevzatý z Navary. Rozdielny je len volant s logom Renaultu. Automobilka sľubuje mimoriadne priestrannú a komfortnú kabínu, zadní cestujúci majú mať napríklad na kolená až 589 mm, a množstvo prvkov známych skôr zo sveta SUV ako pikapov. Palubná doska je vybavená 5– alebo 7-placovým dotykovým displejom multimediálneho rozhrania Connected. K dispozícii bude navigácia, bezkľúčové štartovanie a odomykanie, vyhrievané sedadlá, dvojzónová klimatizácia či zobrazenie okolia vozidla pomocou štyroch kamier.

V teréne ťaží Alaskan zo svetlej výšky 230 mm,...
V teréne ťaží Alaskan zo svetlej výšky 230 mm, pohonu 4x4, redukčnej prevodovky a uzáveru diferenciálu. Na ceste je prínosom 5-prvkové zavesenie zadných kolies s vinutými pružinami. Autor: Renault

Komfort jazdy má zabezpečiť sofistikovaný podvozok. Hoci je Alaskan verný rámu a tuhej zadnej náprave, verzia Double Cab dostala päťprvkové zadné zavesenie a vinuté pružiny namiesto listových pier. Aj s prázdnou korbou by tak mal Alaskan ponúknuť solídne jazdné vlastnosti. Systém 4WD bude pracovať v troch módoch. Ako zadokolka (2WD), štvorkolka s priraditeľným pohonom predných kolies do rýchlosti 60 km/h (4H) a v režime 4LO s redukčným prevodom pre ťažké podmienky. A k tomu musíme pripočítať elektronický trakčný systém eLSD, uzáver zadného diferenciálu a hill-holdre či asistent zjazdu.

Pod kapotou bude Alaskan čistým Renaultom. Aspoň v Európe, kde ho bude poháňať francúzsky naftový 4-valec 2,3 dCi s dvojicou turbodúchadiel, známy napríklad z Masteru. Zákazníci dostanú na výber dve verzie s výkonom 118 alebo 140 kW. A tiež 6-stupňovú manuálnu alebo 7-stupňovú automatickú prevodovku. Alaskan s nimi zvládne príves s hmotnosťou 3,5 tony. Mimo Európy sa bude dodávať s 2,5-litrovým benzínovým alebo 2,5– litrovým naftovým motorom od Nissanu. Dynamické parametre ostávajú zatiaľ tajomstvom. Zato vieme, že výrobu zabezpečí závod Cordoba v Argentíne a Curnavaca v Mexiku. Európske verzie sa pripoja k sesterskej Navare produkovanej v Barcelone.

Na európsky trh sa Alaskan dostane až po uvedení v Latinskej Amerike, teda na budúci rok.

Renault Alaskan -
		2016
Renault Alaskan -
		2016
+17Renault Alaskan -
		2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Renault #Renault Alaskan
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR