To, že Renault chystá po Orochu aj druhý pikap, nie je žiadnym tajomstvom. Už vlani totiž predstavil vo Frankfurte nad Mohanom koncept Alaskan. A bolo jasné, že od finálneho produktu nemá ďaleko. Pikap odvodený zo sesterského Nissanu Navara má byť však na rozdiel od Orochu globálnym modelom. To znamená, že s ním francúzska automobilka počíta aj v Európe. Premiéra sériovej verzie sa tu však nekonala. Prednosť dostala Kolumbia. A má to logiku. Ide o krajinu pikapov. Ročne sa ich tam predá okolo 450 000. A rovnako silné sú aj trhy v Argentíne či Mexiku.
Práve tam spustí Renault predaj Alaskanu v prvej vlne. Pikap s nosnosťou jednej tony vhodne doplní „poltonový“ Oroch, ktorý nie je ničím iným ako pikapom postaveným na základoch Dacie Duster, alebo ak chcete, Renaultu Duster, keďže v Latinskej Amerike nesie francúzske logo. Tieto autá však nemajú nič spoločné. Alaskan je prezlečeným Nissanom Navara, ktorý je na japonskom trhu už od roku 2014 a v Európe od toho vlaňajšieho. Jediným rozdielom je dizajn. Alaskan dostal charakteristickú prednú masku súčasných Renaultov a v drahších verziách aj denné LED svetlá v tvare písmena C.
Vyrábať sa bude v troch verziách. S krátkou kabínou Single Cab, so strednou Chassis Cab a s luxusnou kabínou Double Cab, ktorá ponúkne miesto piatim cestujúcom a dva plnohodnotné páry dverí, samozrejme, na úkor nákladného priestoru. Práve tá pravdepodobne zamieri do Európy, takže ťažkú prácu prenechá Alaskan svojmu japonskému súrodencovi. Renault síce nezverejnil rozmery, ale vychádzať môžeme z Navary, ktorá je dlhá 5 300, široká 2 085 mm (so zrkadlami) a vysoká 1 840 mm. Rázvor náprav dosahuje 3 150 mm. Pre pikap je však zaujímavejším parametrom svetlá výška. A tú Renault zverejnil. Podvozok bude od asfaltu vzdialený presne 230 mm. Očakávať môžeme korbu s dĺžkou 1 537 mm.
Kým v exteriéri háji Alaskan jasne príslušnosť k značke, interiér je kompletne prevzatý z Navary. Rozdielny je len volant s logom Renaultu. Automobilka sľubuje mimoriadne priestrannú a komfortnú kabínu, zadní cestujúci majú mať napríklad na kolená až 589 mm, a množstvo prvkov známych skôr zo sveta SUV ako pikapov. Palubná doska je vybavená 5– alebo 7-placovým dotykovým displejom multimediálneho rozhrania Connected. K dispozícii bude navigácia, bezkľúčové štartovanie a odomykanie, vyhrievané sedadlá, dvojzónová klimatizácia či zobrazenie okolia vozidla pomocou štyroch kamier.
Komfort jazdy má zabezpečiť sofistikovaný podvozok. Hoci je Alaskan verný rámu a tuhej zadnej náprave, verzia Double Cab dostala päťprvkové zadné zavesenie a vinuté pružiny namiesto listových pier. Aj s prázdnou korbou by tak mal Alaskan ponúknuť solídne jazdné vlastnosti. Systém 4WD bude pracovať v troch módoch. Ako zadokolka (2WD), štvorkolka s priraditeľným pohonom predných kolies do rýchlosti 60 km/h (4H) a v režime 4LO s redukčným prevodom pre ťažké podmienky. A k tomu musíme pripočítať elektronický trakčný systém eLSD, uzáver zadného diferenciálu a hill-holdre či asistent zjazdu.
Pod kapotou bude Alaskan čistým Renaultom. Aspoň v Európe, kde ho bude poháňať francúzsky naftový 4-valec 2,3 dCi s dvojicou turbodúchadiel, známy napríklad z Masteru. Zákazníci dostanú na výber dve verzie s výkonom 118 alebo 140 kW. A tiež 6-stupňovú manuálnu alebo 7-stupňovú automatickú prevodovku. Alaskan s nimi zvládne príves s hmotnosťou 3,5 tony. Mimo Európy sa bude dodávať s 2,5-litrovým benzínovým alebo 2,5– litrovým naftovým motorom od Nissanu. Dynamické parametre ostávajú zatiaľ tajomstvom. Zato vieme, že výrobu zabezpečí závod Cordoba v Argentíne a Curnavaca v Mexiku. Európske verzie sa pripoja k sesterskej Navare produkovanej v Barcelone.
Na európsky trh sa Alaskan dostane až po uvedení v Latinskej Amerike, teda na budúci rok.