V AvtoVaze nepanuje v súčasnosti dobrá nálada. Odbyt stále padá. Napríklad v apríli predala Lada len 121 272 áut, čo je najhorší výsledok za posledných desať rokov. Na krízu ruského trhu, ktorú odštartovali západné sankcie za postup Ruska v ukrajinskej kríze, je krátky aj nový šéf Nicolas Maure. A tak skoro sa to ani nezmení. Pritom má Lada na trhu dva nové modely, sedan Vesta a crossover Xray, ktoré vstúpili do predaja len tento rok. Automobilka však nerezignovala. Pripravuje ďalšie prírastky výrobného programu, založené práve na novinkách.
Okrem výročnej edície Vesty a Xray Anniversary k päťdesiatinám podniku to má byť najmä Vesta Sport, teda väčšia sestra Kaliny Sport. Sami Rusi o nej hovoria ako o ruskej Octavii RS. Továrenský tuning jej má priniesť výkonnejší motor s objemom 1,8 litra, ktorý bude dávať po tuningu namiesto doterajších 90 až 110 kilowattov. Pomôcť mu má aj športovo odstupňovaná manuálna prevodovka. Spolu s tým dorazia výkonnejšie brzdy a tvrdší podvozok znížený až o 45 mm. Okolie má zaujať akustikou výfuku, a najmä športovým paketom inšpirovaným okruhovými Ladami.
To znamená nejaké tie spojlery, 17-palcové disky kolies a žlto-čierny lak. V rovnakom farebnom koncepte dorazí aj upravený interiér, kde môžeme počítať s anatomickými sedadlami, trojramenným volantom a čalúnením z alcantary. Ostrá Vesta má premiéru naplánovanú na tradičný moskovský autosalón, ktorý sa uskutoční koncom augusta. Cena oznámená zatiaľ nebola. V súčasnosti najdrahšia Vesta s výkonnejšou verziou motora 1,6 litra stojí 700-tisíc rubľov, čo je približne 9 800 eur. Takže si k nim môžeme pripočítať minimálne ďalších dvetisíc.