V Rolls-Royce chystajú veľké zmeny. Jeho nové modely musia byť totiž úspornejšie. Dôvodom je emisná legislatíva, ktorej sa nevyhne ani výrobca ultraluxusných limuzín, kupé a kabrioletov. Pomôcť má nielen pripravovaný hybridný pohon, ale najmä nová modulárna platforma. Vyrobená bude z hliníka a ako prvý ju dostane nový Phantom s premiérou naplánovanou na rok 2018. Britský výrobca pod krídlami BMW teraz ukázal prvú oficiálnu fotografiu časti skeletu. Výsledkom má byť nižšia hmotnosť. A tú Phantom potrebuje ako soľ.

Posúďte sami. Súčasný Phantom váži od 2 550 a v predĺženej verzii LWB až 2 670 kg. Pôjde pritom o autonómnu platformu, ktorá nebude mať nič spoločné so základmi nového BMW radu 7. Neskôr ju využije aj prvé SUV Rolls-Royce s pracovným názvom Cullinan. To bude vybavené pohonom oboch náprav. To znamená, že štvorkolku bude môcť konečne dostať aj Phantom. A keďže v Goodwoode sa zaoberajú hybridmi, plug-in hybridmi a dokonca oprášeným projektom elektrického „rollsu“, bude nová architektúra prispôsobená alternatívnym pohonom.
Dnes je Phantom postavený na vlastnej drahej a ťažkej platforme spolu s Phantomom Coupé a kabrioletom Drophaed Coupé, a menší Ghost, spolu s kupé Wraith a otvoreným Dawnom na upravenej platforme predošlej generácie BMW radu 7. Zjednotenie spolu s pripravovaným SUV Cullinan tak prinesie výraznú úsporu vo vývoji aj výrobe a možnosť použitia nových technológií.