
Renault chrlí jednu novinku za druhou. Len tento rok to bol nový Mégane, Mégane Grandtour, Scénic, Grand Scénic, Koleos a facelift Clia vrátane ostrej verzie RS. A teraz pridáva ďalšie želiezko do ohňa. Rodinu Mégane totiž obohatí tretí karosársky variant sedan. A to je v podstate prekvapením, keďže v minulej generácii dostal autonómnu pozíciu s názvom Fluence. Pod touto vlajkou však končí a v novej generácii sa vracia späť k materskej rodine Mégane. Zatiaľ o ňom ale veľa nevieme.

Renault nezverejnil ani len vonkajšie rozmery. Predpokladať však môžeme, že bude postavený na platforme kombi, teda architektúre CMF C/D s rázvorom predĺženým na 2 712 mm, čo je o 43 viac v porovnaní s hatchbackom. Jedným z mála oficiálnych údajov je objem kufra. Pod zadnú kapotu, ktorú bude možné otvoriť vďaka systému Easy Access Trunk aj pohybom nohy v oblasti nárazníka, sa zmestí podľa metodiky VDA 508 litrov batožín. To je o 22 menej ako v minulosti. Renault však sľubuje bezkonkurenčný priestor pre zadných cestujúcich.

Dizajn je až po stredné stĺpiky zhodný s hatchbackom. Dynamicky klenutá strecha môže byť osadená veľkým panoramatickým oknom. Vpredu nájdeme denné diódy v typickom tvare písmena C a vzadu svetlá pretiahnuté až k centrálnemu logu. Vybavenie bude ťažiť zo všetkých vychytávok Mégane. Počítať tak máme s digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou sedem palcov, centrálnym 8,7-palcovým „tabletom“ rozhrania R-Link 2 či príplatkovým farebným head-up displejom. Plejáda elektronických pomocníkov má obsahovať autonómne brzdy, parkovací asistent či monitorovanie jazdných prúdov.

Pod kapotu sa chystá v závislosti od trhu päť motorov. Základom zostane atmosférický 4-valec 1,6 SCe a 84 kW) s 5-stupňovou prevodovkou, alebo kontinuálnou „skriňou“ CVT. Nad neho sa postaví preplňovaný agregát 1,2 TCe v novej verzii vyladenej až na 97 kW. Vyberať budete môcť zo 6-stupňového manuálu alebo 7-stupňovej dvojspojky EDC. Naftu zastúpia 4-valce 1,5 dCi vo výkonových verziách 66 alebo 81 kW. Najvýkonnejším dieselom bude motor 1,6 dCi (96 kW). Pre všetky bude štandardom 6-stupňová manuálna prevodovka. Výkonnejšia jednapäťka ale počíta aj so 6-stupňovou dvojspojkou.
Na rozdiel od hatchbacku bude 4-dverový Mégane schádzať, tak ako predchádzajúci Fluence, z liniek tureckého závodu Renaultu v Burse. Určený je pre vybraných 20 trhov, kde sú sedany stále populárne. Okrem domovského Turecka dorazí do krajín Blízkeho východu, severnej Afriky, ale aj do strednej a východej Európy vrátane Slovenska. Svetovú premiéru absolvuje v septembri na autosalóne v Paríži a do predaja sa dostane ešte tento rok. Ceny zatiaľ nepoznáme.