Ford Fiesta ST200: Ostrý hothatch má overboost a 33 koní navrch

Vrecková raketa od Fordu je opäť výkonnejšia. Nemá síce logo RS, no i tak ide o najrýchlejšiu Fiestu všetkých čias. Pomohlo nielen zvýšenie výkonu na 200 koní, ale aj funkcia overboost. Stovku tak zvládne ST200 za 6,7 sekundy.

20.07.2016 06:00
debata
Fiesta ST200 dostala špeciálny lak Storm Grey a... Foto: Ford
Ford Fiesta ST200 - 2016 Fiesta ST200 dostala špeciálny lak Storm Grey a matné 17-palcové disky s leštenými ráfikmi. O jej adrenalínovej povahe vás informuje aj aerodynamický paket a plakety ST200.

Fiesta ST nie je rozhodne horúcou novinkou. Na trh prišla už v roku 2013. Jej 4-valec 1,6 EcoBoost ponúkal úctyhodných 132 kW a 240 Nm. A hoci si vďaka svojim priam motorkárovým jazdným vlastnostiam získala rýchlo popularitu, časť priaznivcov modrého oválu dúfala, že Ford nájde odvahu aj na niečo ešte ostrejšie. Pochopiteľne, šuškalo sa o Fieste RS. To ale automobilka razantne odmietla. No hlasy volajúce po vyššom výkone celkom neignorovala. Na svet totiž priviedla Fiestu ST200. A tá ponúka viac, ako len sľubovaných 200 koní v názve.

Pod kapotou pracuje preplňovaný priamovstrekový... Foto: Ford
Ford Fiesta ST200 - 2016 Pod kapotou pracuje preplňovaný priamovstrekový 4-valec 1,6 EcoBoost naladený na 147 kW a 290 Nm. Vďaka funkcii overboost však dokáže na 15 sekúnd ponúknuť až 158 kW a 320 Nm.

Motorári Fordu sa opäť pohrali s jej 1,6-litrovým preplňovaným EcoBoostom. Okrem 18 koní, ktoré zaokrúhlili výkon na rovných 200 (147 kW), pridali aj adrenalínovú injekciu v podobe funkcie overboost. Tá dokáže po stlačení plynu až na podlahu poskytnúť na 15 sekúnd ďalších 15 koní navyše a tiež podporu 30 plusových newtonmetrov krútiaceho momentu. Vo výsledku tu teda máme 215 koní (158 kW) a 320 Nm. A to sú už na malý hothatch naozaj dramatické hodnoty. Pomáha aj skrátený stály prevod z 3,82 na 4,06, ktorý zabezpečuje lepšiu pružnosť na akomkoľvek prevodovom stupni 6-stupňového manuálu.

Interiér je plný kože a hliníka. V zákrutách... Foto: Ford
Ford Fiesta ST200 - 2016 Interiér je plný kože a hliníka. V zákrutách vás držia anatomické sedadlá. Výbava zahŕňa rozhranie SYNC 2 aj automatickú klimatizáciu.

Fiesta ST tak zvláda stovku za 6,7 sekundy, čo je zlepšenie o dve desatinky a ručička jej rýchlomeru sa zastaví až pri údaji 230 km/h, čo je o 10 viac v porovnaní s „bežnou“ Fiestou ST. Ford udáva aj pružnosť na štvrtom prevodovom stupni, kedy najsilnejšia Fiesta zrýchľuje z 50 na 100 km/h za 5,2 sekundy. To si už vyžiadalo aj úpravu trakčnej elektroniky. S prenosom výkonu na asfalt a držaniu stopy pomáha systém Enhanced Torque Vectoring Control (ETVC), ktorý pribrzďuje pri prejazde zákrut vnútorné predné koleso. Stabilizácia ESP má pritom tri režimy, vrátane úplnej deaktivácie.

Vzadu zaujme difúzor a zdvojené koncovky... Foto: Ford
Ford Fiesta ST200 - 2016 Vzadu zaujme difúzor a zdvojené koncovky výfuku. Neprehliadnuteľné sú aj červené strmene bŕzd.

Toto žihadlo tak môžete mať pod kontrolou aj bez zásahov elektroniky. Vtedy sa Fiesta ST200 spolieha na svoj podvozok znížený o 15 mm, o 27 % tuhšie odpruženie zadnej nápravy, masívnejší predný stabilizátor s priemerom zväčšeným z 19 na 21 mm a 17-palcové disky obuté nízkoprofilovými pneumatikami. Elektrický posilňovač riadenia má ostrejší prevod a zlepšenú spätnú väzbu. O deceleráciu sa zas stará posilnená brzdová sústava s ventilovanými kotúčmi s priemerom 278 na predných a 253 na zadných kolesách. Svoj adrenalínový potenciál dáva však najavo aj exteriérovým tuningom.

Najostrejšia Fiesta dostala špeciálny sivý lak Storm Grey, čiernu masku s plástovým výpletom, denné LED diódy, matné hliníkové kolesá, aerodynamický paket, difúzor a plakety ST200. V interiéri nájdeme anatomické sedadlá Recaro so strieborným prešívaním, športový kožený volant či hliníkovú hlavu radiacej páky. V sérii je automatická klimatizácia aj rozhranie SYNC 2 s hlasovým ovládaním a navigáciou. Atmosféru na palube môže vylepšiť úprava zvuku motora prostredníctvom audiosústavy. Cenu za túto hračku ale Ford zatiaľ neprezradil. Vychádzať môžeme zatiaľ len z Fiesty ST, za ktorú si Ford pýta 20 990 eur.

Ford Fiesta ST200 - 2016
Ford Fiesta ST200 - 2016
+21Ford Fiesta ST200 - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ford #Ford Fiesta #Ford Fiesta ST
Články podľa značiek