Fiesta ST nie je rozhodne horúcou novinkou. Na trh prišla už v roku 2013. Jej 4-valec 1,6 EcoBoost ponúkal úctyhodných 132 kW a 240 Nm. A hoci si vďaka svojim priam motorkárovým jazdným vlastnostiam získala rýchlo popularitu, časť priaznivcov modrého oválu dúfala, že Ford nájde odvahu aj na niečo ešte ostrejšie. Pochopiteľne, šuškalo sa o Fieste RS. To ale automobilka razantne odmietla. No hlasy volajúce po vyššom výkone celkom neignorovala. Na svet totiž priviedla Fiestu ST200. A tá ponúka viac, ako len sľubovaných 200 koní v názve.
Motorári Fordu sa opäť pohrali s jej 1,6-litrovým preplňovaným EcoBoostom. Okrem 18 koní, ktoré zaokrúhlili výkon na rovných 200 (147 kW), pridali aj adrenalínovú injekciu v podobe funkcie overboost. Tá dokáže po stlačení plynu až na podlahu poskytnúť na 15 sekúnd ďalších 15 koní navyše a tiež podporu 30 plusových newtonmetrov krútiaceho momentu. Vo výsledku tu teda máme 215 koní (158 kW) a 320 Nm. A to sú už na malý hothatch naozaj dramatické hodnoty. Pomáha aj skrátený stály prevod z 3,82 na 4,06, ktorý zabezpečuje lepšiu pružnosť na akomkoľvek prevodovom stupni 6-stupňového manuálu.
Fiesta ST tak zvláda stovku za 6,7 sekundy, čo je zlepšenie o dve desatinky a ručička jej rýchlomeru sa zastaví až pri údaji 230 km/h, čo je o 10 viac v porovnaní s „bežnou“ Fiestou ST. Ford udáva aj pružnosť na štvrtom prevodovom stupni, kedy najsilnejšia Fiesta zrýchľuje z 50 na 100 km/h za 5,2 sekundy. To si už vyžiadalo aj úpravu trakčnej elektroniky. S prenosom výkonu na asfalt a držaniu stopy pomáha systém Enhanced Torque Vectoring Control (ETVC), ktorý pribrzďuje pri prejazde zákrut vnútorné predné koleso. Stabilizácia ESP má pritom tri režimy, vrátane úplnej deaktivácie.
Toto žihadlo tak môžete mať pod kontrolou aj bez zásahov elektroniky. Vtedy sa Fiesta ST200 spolieha na svoj podvozok znížený o 15 mm, o 27 % tuhšie odpruženie zadnej nápravy, masívnejší predný stabilizátor s priemerom zväčšeným z 19 na 21 mm a 17-palcové disky obuté nízkoprofilovými pneumatikami. Elektrický posilňovač riadenia má ostrejší prevod a zlepšenú spätnú väzbu. O deceleráciu sa zas stará posilnená brzdová sústava s ventilovanými kotúčmi s priemerom 278 na predných a 253 na zadných kolesách. Svoj adrenalínový potenciál dáva však najavo aj exteriérovým tuningom.
Najostrejšia Fiesta dostala špeciálny sivý lak Storm Grey, čiernu masku s plástovým výpletom, denné LED diódy, matné hliníkové kolesá, aerodynamický paket, difúzor a plakety ST200. V interiéri nájdeme anatomické sedadlá Recaro so strieborným prešívaním, športový kožený volant či hliníkovú hlavu radiacej páky. V sérii je automatická klimatizácia aj rozhranie SYNC 2 s hlasovým ovládaním a navigáciou. Atmosféru na palube môže vylepšiť úprava zvuku motora prostredníctvom audiosústavy. Cenu za túto hračku ale Ford zatiaľ neprezradil. Vychádzať môžeme zatiaľ len z Fiesty ST, za ktorú si Ford pýta 20 990 eur.