Porsche potvrdilo, že jeho nový luxusný fastback Panamera bude základom ďalších modelov koncernu Volkswagen. Je to logické, unifikácia zníži vývojové a výrobné náklady. V prvom rade však dôjde najprv k rozšíreniu ponuky samotnej Panamery. Okrem predĺženej verzie, orientovanej najmä pre potreby Číny, vznikne aj športové „kombi“ Shooting Barake, avizované už pred troma rokmi konceptom Panamera Sport Turismo.
Platforma Panamery s názvom MSB ďalej poslúži britskému Bentley. Ten na nej postaví budúcu generáciu kupé GT a limuzíny Flying Spur. Podľa šéfa značky Olivera Blumea bude však značne upravená tak, aby spĺňala požiadavky na komfort, na aký sú zákazníci tejto prestížnej automobilky zvyknutí. A s Panamerou budú mať Bentleye spoločné aj pohonné jednotky. Konkrétne nové preplňované 8-valce s objemom štyroch litrov.
Súčasné 8-valce dodávalo pre potreby automobilky z Crew Audi. Tie však skončia bez nástupcov, pretože aj Audi prejde na motory Porsche. Spomeňme, že nový 8-valec Panamery má dve turbodúchadlá umiestnené medzi blokmi a vypínanie 4-valcov pri nízkom zaťažení. Motor je naladený pre potreby najvýkonnejšej verzie Panamera Turbo až na 404 kW, pričom je o 30 % úspornejší ako jeho predchodca.
Modulárna konštrukcia motora a platformy MSB navyše umožní zástavbu hybridnej a plug-in hybridnej technológie, s ktorými rátajú opäť koncernoví súrodenci. Aj preto postavilo Porsche novú motoráreň, do ktorej investovalo 80 miliónov eur. Má mať kapacitu až 200 agregátov denne a na ich produkcii sa bude podieľať štyristo zamestnancov. Vznikať tu bude aj pohonný systém pre čisto elektrické Porsche naznačené štúdiou MissionE, ktoré by sa malo predstaviť v roku 2018.