Suzuki SX4: Zbohom atmosféra. Pod novou maskou už len turbá

Toto nie je len facelift. Pod kapotou vynoveného japonského crossoveru nájdeme totiž aj úplne nové motory BoosterJet. V interiéri zas pribudlo rozhranie z Vitary.

22.07.2016 06:00
debata (13)
Najväčšími zmenami prešla predná časť. Výrazná... Foto: Suzuki
Suzuki SX4 S-Cross - 2016 Najväčšími zmenami prešla predná časť. Výrazná chrómová maska pripomína skôr americkú ako európsku produkciu. A nové sú aj svetlá.

Suzuki SX4 S-Cross zďaleka nedosahuje predajné čísla pôvodného taliansko-japonského bestselleru. Dôvodom je nielen vyššia cena daná väčšími rozmermi a komfortnejšou výbavou, ale aj fádny dizajn. To sa má ale zmeniť. Suzuki sa len po troch rokoch produkcie rozhodlo pre pomerne radikálny rez, viditeľný najmä v prednej časti. Neprehliadnuteľná je výrazná chrómová maska s vertikálnymi lamelami, pripomínajúca skôr americké pomery, než tie európske. Spolu s ňou sa objavujú aj nové reflektory s podstatne nápaditejšou grafikou a samozrejme nový nárazník a kapota.

Vzadu už vystačil „rozpočet“ len na zmenenú... Foto: Suzuki
Suzuki SX4 S-Cross - 2016 Vzadu už vystačil „rozpočet“ len na zmenenú grafiku svetiel. Vzhľad ale tiež oživujú nové 17-palcové disky kolies a revidovaná paleta farieb karosérie.

Japonskému crossoveru to nepochybne svedčí viac ako predtým, no paradoxom je, že vzadu už ale veľa prostriedkov na facelift neostalo. Jedinou odlišnosťou je nová grafika reflektorov. Povinnú jazdu uzatvára pozmenená paleta farieb lakov a nový dizajn diskov kolies. Tie 17-palcové s piatimi lúčmi môžu mať dokonca dvojfarebné vyhotovenie. V interiéri na vás čakajú kvalitnejšie materiály vrátane dekorácií z klavírnej černe a chrómu, no najmä modernejšie rozhranie so 7-palcovým dotykovým monitorom, ktoré si konečne rozumie s platformami Apple CarPlay a Android Auto. To znamená bezproblémovú integráciu smartfónov. Inak, poznáte ho z Vitary.

Interiér má nové dekorácie z klavírnej černe,... Foto: Suzuki
Suzuki SX4 S-Cross - 2016 Interiér má nové dekorácie z klavírnej černe, no najmä 7-palcové dotykové rozhranie z novej Vitary.

To najdôležitejšie sa ale odohralo pod kapotou. V SX4 S-Cross totiž definitívne končia atmosférické motory 1,6 VVT. Vládnuť tu budú nové benzínové turbá BoosterJet. Štvorvalec s objemom 1,4 litra už poznáme z Vitary S. Dáva 103 kW a 220 Nm krútiaceho momentu. Kombinovať ho je možné so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. A tiež pohonom oboch náprav AllGrip. Výlučne na pohon prednej nápravy sa bude musieť spoľahnúť slabšia benzínová verzia s litrovým 3-valcom 1,0 BoosterJet s výkonom 82 kW a krútiacim momentom 170 Nm. Aj tu však bude okrem 5-stupňového manuálu na výber automat.

Pod kapotou debutujú nové benzínové motory 1,0... Foto: Suzuki
Suzuki SX4 S-Cross - 2016 Pod kapotou debutujú nové benzínové motory 1,0 BoosterJet a 1,4 BoosterJet. Priniesť majú viac výkonu a nižšiu spotrebu.

Jediným dieselom ostáva 4-valec 1,6 DDiS od Fiatu s nezmeneným výkonom 88 kW a krútiacim momentom 320 Nm. V sérii je spojený so 6-stupňovým manuálom a za príplatok s automatom a štvorkolkou. Novinka absolvuje svetový výstavný debut na autosalóne v Paríži a do predaja sa dostane v priebehu októbra. Produkciu zabezpečí maďarský výrobný závod Suzuki v Ostrihome. K dispozícii sú zatiaľ len ceny na talianskom trhu, kde SX4 S-Cross štartuje na 18 990 eurách.

Suzuki SX4 S-Cross - 2016
Suzuki SX4 S-Cross - 2016
+14Suzuki SX4 S-Cross - 2016

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Vitara
Články podľa značiek