Značka Genesis pochádzajúca z kórejského Hyundaiu sa nedávno od materskej firmy formálne oddelila, no po technickej stránke stále čerpá z pôvodných zdrojov. Dôkazom toho je aj model G80, ktorý vychádza z druhej generácie Hyundaiu Genesis z roku 2015.
Pre modelový rok 2017 budú pre G80 v ponuke dve zážihové pohonné jednotky zjavne naznačujúce orientáciu na americký trh. Pôjde totiž o 3,8 litrový šesťvalec V6 s označením Lambda a päťlitrový osemvalec V8 nazývaný Tau. Slabší šesťvalec dosahuje pri 6 000 otáčkach za minútu výkon 232 kW (311 k) a krútiaci moment 397 Nm pri 5 000 ot./min. Silnejší osemvalec má pri rovnakých otáčkach výkon 313 kW (420 k) a maximálny krútiaci moment 519 Nm.
Oba motory budú spolupracovať výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou s funkciou manuálneho preraďovania SHIFTRONIC. Zákazníci si budú môcť vybrať medzi pohonom zadnej nápravy a pohonom oboch náprav HTRAC AWD. Pri druhej možnosti je krútiaci moment elektronicky rozdeľovaný medzi prednú a zadnú nápravu. V prípade jazdného režimu Sport uprednostní systém HTRAC zadnú nápravu, aby vozidlo poskytlo dynamickejší zážitok z jazdy.
Pokiaľ ide o vonkajší dizajn, tak elegantné predné bixenónové reflektory vkusne dopĺňajú LED denné svetlá a voliteľné LED hmlovky. Najvýraznejším prvkom je samozrejme predná maska chladiča v tvare nepravidelného šesťuholníka. Zadná časť auta pôsobí široko a stabilne aj vďaka grafike LED svetiel.Hlavnou úlohou interiéru je poskytnúť maximálne pohodlie. Postarajú sa o to ergonomicky tvarované sedadlá, odhlučnená kabína a celkový vnútorný priestor s objemom takmer 3 500 litrov. Veko batožinového priestoru sa otvorí automaticky, ak sa kľúč nachádza tri sekundy v jeho blízkosti. Pri otváraní batožinového priestoru zaznie zvukový signál a zablikajú svetlá.
Genesis G80 rozhodne nie je chudobný na bezpečnostné systémy. Štandardné vybavenie zahŕňa parkovacie senzory, zadnú parkovaciu kameru, pohotovostné brzdenie, systém udržovania v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla a adaptívny tempomat.
Luxusný sedan vyššej strednej triedy sa bude snažiť zaútočiť prevažne na nemeckú konkurenciu pozostávajúcu z Audi A6, BMW radu 5 a Mercedesu-Benz triedy E. Okrem nemeckých stálic bude musieť zabojovať aj s Volvom S90 a Jaguarom XF. Vzhľadom na orientáciu na americký trh mu situáciu budú komplikovať aj Cadillac CTS a Lincoln Continental.