Tento rok odštartoval Hyundai projekt Genesis, ktorým chce v USA konkurovať Lexusu, Infiniti, ale aj veľkému nemeckému triu – Audi, BMW, Mercedes-Benz. Ambície novej prémiovej značky naznačil už limuzínou G90, ktorá si trúfa priamo na triedu S či Lexus LS. A teraz tu máme druhého člena rodiny. Lenže úplným nováčikom zas nie je. Známy Hyundai Genesis, mimochodom, predávaný aj v Európe vrátane Slovenska, sa jednoducho presťahoval pod krídla značky Genesis.
A aby bolo jasné, že nejde o Hyundai, dostal jemný facelift a názov G80. Napokon, o logo materskej značky prišiel už pred dvoma rokmi, ako prvý Hyundai. Už vtedy by ste ho hľadali márne. Takže tu máme opäť limuzínu, ktorá dĺžkou 4 990 mm a veľkorysým rázvorom 3 010 mm spadá do vyššej strednej triedy, podobne ako BMW 5 či Mercedes-Benz E. Dizajnéri si ale veľa práce nedali. Facelift priniesol Genesisu G80 len jemné, takmer neviditeľné retuše. Najmarkantnejším znakom sú nové elipsoidné koncovky výfukov.
Najväčšou novinkou je preto športová verzia G80 Sport, predstavená na domácom kórejskom autosalóne v Bursane, ktorá dostala namiesto šiestich lamiel čierny výplet masky, tmavé pozadie reflektorov, čierne spätné zrkadlá či matné disky kolies a difúzor. S dynamickým zameraním ladí červený lak a o pár milimetrov znížený podvozok. Inak sa s pôvodným Genesisom nič zásadné nestalo. A to ani pod kapotou. V USA pracujú v službách G80 známe agregáty – priamovstrekový 6-valec 3,8 GDI Lambda V6 (232 kW, 397 Nm) a väčší 8-valec 5,0 Tau (309 kW, 520 Nm). Oba spojené s 8-stupňovými automatickými prevodovkami.
V Európe budeme môcť pravdepodobne okrem 3,8-litrového 6-valca očakávať aj modernejší preplňovaný motor 3,3 T-GDI s výkonom 272 kW a krútiacim momentom 510 Nm, známym už z vlajkovej lode G90. Aj on je spojený s 8-stupňovým automatom, prípadne permanentným pohonom oboch náprav H-Trac s premenlivou distribúciou krútiaceho momentu. Vodič navyše vyberá jeden zo štyroch jazdných režimov prostredníctvom systému Intelligent Drive Mode, ktorý upravuje činnosť motora, plynu, prevodovky, adaptívneho podvozka a riadenia.
Genesis G80 je vybavený záplavou asistenčných systémov od adaptívneho tempomatu cez monitorovanie jazdných prúdov, autonómnych bŕzd až po parkovací asistent a adaptívne bi-xenónové svetlá s automatickým prepínaním diaľkového režimu. Nešetrilo sa ani na luxuse. K dispozícii sú ventilované a elektricky nastaviteľné sedadlá, audiosústava Lexicon so sedemnástimi reproduktormi a výkonom 900 W, head-up displej a multimediálne rozhranie kompatibilné so smartfónmi.
Kým v USA a v Kórei bude G80 dostupný už tohto leta, Európa si naň bude musieť ešte počkať. Má na to ale dobrý dôvod. Pod kapotu európskej verzie sa má totiž nasťahovať naftový motor. Pravdepodobne 4-valec s objemom 2,2 alebo 2,5 litra. Bližšie informácie však zatiaľ o ňom nemáme. V každom prípade zvýši diesel konkurencieschopnosť Genesisu na starom kontinente. A ešte neskôr pribudne v portfóliu aj malý prémiový sedan G70, tri SUV a dokonca športové kupé.