
Na marcovom autosalóne v Ženeve debutoval vynovený Volkswagen Up!. Facelift mu nepochybne prospel. Dotkol sa pritom nielen dizajnu exteriéru a interiéru, ale aj techniky pod kapotou. Po prvýkrát dostal Up! nový preplňovaný 3-valec 1,0 TSI. A tiež novú verziu Beats s výkonnou aparatúrou. Dalo sa očakávať, že čoskoro ukáže koncern VW aj jeho modernizovaných súrodencov, Škodu Citigo a Seat Mii, všetky vyrábané na spoločnej linke v bratislavskom závode Volkswagenu.

A to sa práve deje. Na rade je totiž facelift českého derivátu. Lenže rozsah zmien je podstatne skromnejší. Jednoducho, hierarchia musí byť zachovaná. Použiť slovíčko facelift je v tomto prípade prehnané. Skôr tu máme nový modelový rok 2017. Hľadať novinky v dizajne je takmer márne. Základná verzia Active ostáva bez akýchkoľvek úprav. Pri vyššom stupni Ambition pribudli aspoň denné diódy a v najvyššej úrovni Style aj zadné svetlá s dymovým efektom. Inak by ste hľadali rozdiely márne.

A podobné je to v interiéri. Novinkou je ale automatická klimatizácia. Doteraz si Citigo muselo vystačiť s manuálnou. A vo výbave pribudol dáždnik umiestnený pod sedadlom, teda jedna z typických mladoboleslavských vychytávok. Posádka iste ocení novú zostavu autorádií. Okrem pôvodného systému Funky pribudli totiž aj rádiá Blues s CD prehrávačom a Swing s 5-palcovým dotykovým monitorom, USB-portom, šiestimi reproduktormi a kompatibilitou so smartfónmi. Výkonné 330-wattové audio Beats z Up!-u sa teda nekoná.
Pod kapotou je všetko po starom. Trojvalcové turbo z Up!-u Citigo nedostane. Základom je atmosférický 3-valec 1,0 MPI s výkonom 44 kW a nad ním jeho výkonnejšia verzia, ktorá dáva o 11 kW viac (55 kW). V oboch prípadoch je možné okrem 5-stupňového manuálu voliť robotizovanú prevodovku ASG s rovnakým počtom prevodov. V ponuke ostáva aj variant upravený na spaľovanie zemného plynu Citigo G-Tec. Spomínané úpravy sa týkajú 3– aj 5-dverovej verzie. Na trh by sa mala vynovená Škoda Citigo dostať ešte v priebehu leta.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 3 565 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 641 |
Výška (mm) | 1 478 |
Rázvor náprav (mm) | 2 420 |
Objem kufra/nádrže (l) | 251 – 959/ |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 929 – 1 031 |
Technické údaje
Motor | 1,0 MPI | 1,0 MPI | 1,0 G-Tec (CNG) |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/6 | 3/6 | 3/6 |
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 999 | 999 |
Max. výkon (kW/ot.) | 44/5 000 | 55/6 200 | 50/6 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 95/3 000 | 95/3 000 | 90/3 000 |
Prevodovka | 5M/5A | 5M/5A | 5M |
0 – 100 km/h (s) | 14,4/15,3 | 13,2/13,9 | 16,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 160/160 | 171/171 | 164 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,5/4,4 | 4,6/4,5 | 4,4 m3 |