Škoda Citigo: Bratislavský 'drobec' má facelift. Z triedy neviditeľných

Najmenšia Škoda vstúpi do roku 2017 s drobnými úpravami. Na rozdiel od sesterského Volkswagenu Up! ich ale označiť za facelift celkom nemožno. Nekoná sa trojvalcové turbo ani aparatúra BeatsAudio. Zato dostanete dáždnik.

01.08.2016 06:00
debata (3)
Citigo podstúpilo len retuše. Hlavnou zmenou je... Foto: Škoda
Škoda Citigo - 2016 Citigo podstúpilo len retuše. Hlavnou zmenou je použitie denných LED diód. Aj to až od druhého stupňa vybavenia Ambition.

Na marcovom autosalóne v Ženeve debutoval vynovený Volkswagen Up!. Facelift mu nepochybne prospel. Dotkol sa pritom nielen dizajnu exteriéru a interiéru, ale aj techniky pod kapotou. Po prvýkrát dostal Up! nový preplňovaný 3-valec 1,0 TSI. A tiež novú verziu Beats s výkonnou aparatúrou. Dalo sa očakávať, že čoskoro ukáže koncern VW aj jeho modernizovaných súrodencov, Škodu Citigo a Seat Mii, všetky vyrábané na spoločnej linke v bratislavskom závode Volkswagenu.

Interiér priniesol modernejšie autorádiá a... Foto: Škoda
Škoda Citigo - 2016 Interiér priniesol modernejšie autorádiá a najmä automatickú klimatizáciu. Pod sedadlom nájdete dáždnik.

A to sa práve deje. Na rade je totiž facelift českého derivátu. Lenže rozsah zmien je podstatne skromnejší. Jednoducho, hierarchia musí byť zachovaná. Použiť slovíčko facelift je v tomto prípade prehnané. Skôr tu máme nový modelový rok 2017. Hľadať novinky v dizajne je takmer márne. Základná verzia Active ostáva bez akýchkoľvek úprav. Pri vyššom stupni Ambition pribudli aspoň denné diódy a v najvyššej úrovni Style aj zadné svetlá s dymovým efektom. Inak by ste hľadali rozdiely márne.

Najvyššia úroveň Style dostala zadné svetlá s... Foto: Škoda
Škoda Citigo - 2016 Najvyššia úroveň Style dostala zadné svetlá s dymovým efektom.

A podobné je to v interiéri. Novinkou je ale automatická klimatizácia. Doteraz si Citigo muselo vystačiť s manuálnou. A vo výbave pribudol dáždnik umiestnený pod sedadlom, teda jedna z typických mladoboleslavských vychytávok. Posádka iste ocení novú zostavu autorádií. Okrem pôvodného systému Funky pribudli totiž aj rádiá Blues s CD prehrávačom a Swing s 5-palcovým dotykovým monitorom, USB-portom, šiestimi reproduktormi a kompatibilitou so smartfónmi. Výkonné 330-wattové audio Beats z Up!-u sa teda nekoná.

Pod kapotou je všetko po starom. Trojvalcové turbo z Up!-u Citigo nedostane. Základom je atmosférický 3-valec 1,0 MPI s výkonom 44 kW a nad ním jeho výkonnejšia verzia, ktorá dáva o 11 kW viac (55 kW). V oboch prípadoch je možné okrem 5-stupňového manuálu voliť robotizovanú prevodovku ASG s rovnakým počtom prevodov. V ponuke ostáva aj variant upravený na spaľovanie zemného plynu Citigo G-Tec. Spomínané úpravy sa týkajú 3– aj 5-dverovej verzie. Na trh by sa mala vynovená Škoda Citigo dostať ešte v priebehu leta.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 3 565
Šírka (mm) 1 641
Výška (mm) 1 478
Rázvor náprav (mm) 2 420
Objem kufra/nádrže (l) 251 – 959/
Pohotovostná hmotnosť (kg) 929 – 1 031

Technické údaje

Motor 1,0 MPI 1,0 MPI 1,0 G-Tec (CNG)
Počet valcov/ventilov 3/6 3/6 3/6
Zdvihový objem (ccm) 999 999 999
Max. výkon (kW/ot.) 44/5 000 55/6 200 50/6 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 95/3 000 95/3 000 90/3 000
Prevodovka 5M/5A 5M/5A 5M
0 – 100 km/h (s) 14,4/15,3 13,2/13,9 16,3
Max. rýchlosť (km/h) 160/160 171/171 164
Spotreba na 100 km (l) 4,5/4,4 4,6/4,5 4,4 m3
Škoda Citigo - 2016
Škoda Citigo - 2016
+5Škoda Citigo - 2016

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #facelift #Škoda Citigo
Články podľa značiek