VW Crafter: Najväčší 'užitkáč' je vonku. So Sprinterom nemá nič

Novú veľkú dodávku vyvinul Volkswagen konečne vo vlastnej réžii. Spolupráca s Daimlerom je minulosťou. Crafter sa chváli špičkovou aerodynamikou a úplne novým dieselom s dvoma turbami.

03.08.2016 06:00
debata
Nový Crafter už nebude len preznačkovaným... Foto: Volkswagen
VW Crafter - 2016 Nový Crafter už nebude len preznačkovaným Mercedesom-Benz Sprinter. Automobilka si ho vyvinula vo vlastnej réžii. A dáva to najavo aj dizajnom.

Súčasnú generáciu Crafteru vyrábal Volkswagen v spolupráci s Daimlerom. Presnejšie Crafter produkoval pre Volkswagen priamo Mercedes-Benz v nemeckom Ludwigsfelde a Düsseldorfe. A nebol ničím iným ako prezlečeným Sprinterom. To ale skončí. Volkswagen bol so spoluprácou síce spokojný, ale neumožňovala mu dosahovať potrebný zisk. Pritom je segment Crafteru najvýnosnejším v kategórii úžitkových áut. Preto si novinku vyvinul sám a na úplne novej platforme, ktorú použije aj sesterský MAN.

Interiér sa môže pýšiť moderným multimediálnym... Foto: Volkswagen
VW Crafter - 2016 Interiér sa môže pýšiť moderným multimediálnym rozhraním s dotykovým displejom. Dizajnom sa palubná doska veľmi blíži osobným modelom značky.

Ako vidieť z prvých oficiálnych snímok, Crafter sa drží korporátneho dizajnu naznačenému novým Transportérom, ktorý debutoval tiež len tento rok. Evidentné je to najmä na prednej maske s trojicou lamiel, ktoré sa dotýkajú reflektorov. Crafter bude dostupný s troma dĺžkami rázvoru a troma výškami karosérie. Základný krátky model s najnižšou strechou má pritom dosahovať rekordne nízky súčiniteľ odporu vzduchu Cd len 0,33, čo má priaznivý vplyv na prevádzkové náklady. Pod kapotou ponúkne úplne nový dvojlitrový diesel EA 288 Nutz s výkonom 75, 90, 103 a 132 kW.

Zákazníci budú vyberať z troch dĺžok rázvoru a... Foto: Volkswagen
VW Crafter - 2016 Zákazníci budú vyberať z troch dĺžok rázvoru a troch výšok strechy. Očakávať máme osobné aj úžitkové verzie. K dispozícii budú aj štvorkolky.

Najsilnejší z nich bude vybavený dvojitým preplňovaním. K dispozícii budú automatické prevodovky aj pohon oboch náprav. Presné kombinácie, ako aj dynamické parametre však Volkswagen zatiaľ neprezradil. Výbava má obsahovať elektrický posilňovač riadenia, stabilizáciu ESP aj so stabilizáciou prívesu, tempomat, multikolíznu brzdu a denné LED svetlá. Za príplatok dostanete systém na stabilizáciu pri bočnom vetre, cúvaciu kameru, parkovacie senzory ale aj automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Volkswagen tvrdí, že pri vývoji vypočul priania zákazníkov, ktoré sú v segmente úžitkových áut ešte dôležitejšie ako pri tých osobných. Nový Crafter má preto vyžarovať robustnosť, kvalitu a ponúknuť rekordný úžitkový priestor. Investície na vývoj čiastočne kompenzuje zníženie výrobných nákladov. Produkciu totiž zabezpečí úplne nový poľský výrobný závod Września. Ten leží len 50 km od rodiska menších, tiež nových úžitkových modelov Caddy a Transportér, čo zas zníži logistické náklady.

Do predaja sa veľký úžitkový Volkswagen dostane už túto jeseň. V Nemecku budú jeho ceny štartovať na 36 500 eurách.
VW Crafter - 2016
VW Crafter - 2016
+3VW Crafter - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Crafter
Články podľa značiek