Citroën predstavil verejnosti nový Citroën C3 po prvýkrát počas júnovej statickej prezentácie v Lyone. Jeho svetová výstavná premiéra je plánovaná na septembrový autosalón v Paríži. V tom čase budú už ale v Trnave bežať montážne linky na plné obrátky. Po celozávodnej dovolenke, ktorá sa skončila 8. augusta, tu práve spúšťajú jeho produkciu. Už v budúcom roku by mal nováčik predstavovať viac ako 50 % celkovej výrobnej kapacity závodu, ktorá má v roku 2018 dosiahnuť 360 000 kusov.
Zatiaľ bude C3 schádzať z liniek spolu so starším Citroënom C3 Picasso. Jeho výroba sa ale neskôr presunie do španielskej Zaragozy. Kapacity slovenskej fabriky tak budú uvoľnené pre maximálnu produkciu nového C3, Peugeotu 208 a neskôr aj crossoveru s dvojitým šípom v znaku, ktorý bude súrodencom trnavských dvojičiek. Jeho dizajn ale zatiaľ nepoznáme. Zato si môžeme pozrieť novú fotogalériu očakávaného Citroënu C3, ktorý sa slovenským zákazníkom predstaví 13. septembra v Nitre a do showroomov zamieri ešte koncom roka.
Nové snímky prezrádzajú najmä bohatú personalizáciu. Okrem deviatich farieb karosérie budú môcť zákazníci vyberať z troch kontrastných farieb strechy – svetlej Blanc Opale, čiernej Noir Onyx a červenej Rouge Aden. To dáva celkom 36 rôznych kombinácií. Tu ale individualizácia nekončí. Farebné akcenty ladiace so strechou sa môžu nachádzať aj v oblasti hmloviek, inovatívnych kapsúl Airbump, ktoré chránia citlivé časti karosérie pred poškodením, či na spätných zrkadlách a zadnom nárazníku.
Príplatkové plastové lemy blatníkov zas vytvoria dojem crossoveru. Dopriať si bude možné až 17-palcové disky kolies, keďže priemer blatníkov dosahuje v tejto triede neobvyklý rozmer 640 mm. A podobne je to v interiéri, kde dáva C3 na výber štyri druhy farebných kombinácií. Okrem základného s neutrálnymi farbami aj výraznejšie vyhotovenia Metropolitan, Urban Red až po luxusné Hype Colorado. Novinka tiež ponúkne viac priestoru. Napokon, 5-dverový hatchback prešiel kompletnou zmenou formátu. Rázvor náprav sa natiahol až o 74 mm na konečných 2 540.
Do dĺžky pribudlo 49 ( 3 990 mm) a na šírke 22 mm (1 750 mm). Len strecha klesla k asfaltu o 54 mm na súčasných 1 470 mm. Miestom na nohy pre zadných cestujúcich má vraj C3 deklasovať všetku konkurenciu. A rovnako veľkorysý má byť v šírke ramien (1 379 mm). Posádka má tiež ťažiť z mäkkých sedadiel, ktoré sú súčasťou programu Citroën Advanced Comfort. Ide o súbor opatrení, ktoré zahŕňajú elimináciu vibrácií a hluku. Okrem veľmi slušného kufra s objemom 300 litrov dostanú cestujúci k dispozícii aj množstvo odkladacích schránok.
K vychytávkam bude patriť dotykové rozhranie so 7-palcovým monitorom. Vďaka nemu ubudne z palubnej dosky množstvo tlačidiel. Rozhranie bude slúži funkciám klimatizácie, audia, on-line navigácii TomTom či informáciám palubného počítača. Kompatibilitu so smartfónmi zaručí MirrorLink s Apple CarPlay a Android Auto. Systém ConnectCam s HD kamerou a rozlíšením dvoch miliónov pixelov umožní nahrávať videá v dĺžke 20 sekúnd a pomocou aplikácie ConnectedCAM ich rovno zdieľať na sociálnych sieťach. Slúžiť tiež môže ako "čierna skrinka“.
Pod kapotu sa chystajú známe benzínové 3-valce 1,0 PureTech (55 kW), 1,2 PureTech (62 kW) a preplňovaná verzia s výkonom 81 kW. Naftu zastúpia 4-valce 1,6 BlueHDi s výkonom 55 alebo 73 kW. Všetky agregáty budú vybavené štart-stop systémom. Okrem 5– a 6-stupňových manuálov sa dočkáme aj 5-stupňovej robotizovanej prevodovky pre motor 1,2 PureTech (60 kW) a 6-stupňového automatu pre najsilnejší benzínový motor 1,2 PureTech 110. Presné dynamické parametre si ale Citroën nechal zatiaľ pre seba. Viac prezradí určite v Paríži.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 3 990 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 750 |
Výška (mm) | 1 470 |
Rázvor náprav (mm) | 2 540 |
Objem kufra/nádrže (l) | 300/45 – 50 |
Technické údaje
Motor | 1,0 PureTech | 1,2 PureTech | 1,2 PureTech | 1,6 BlueHDi | 1,6 BlueHDi |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 4/8 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 1 199 | 1 199 | 1 560 | 1 560 |
Max. výkon (kW/ot.) | 50/6 000 | 60/5 750 | 81/5 500 | 55/3 500 | 73/3 750 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 95/3 000 | 118/2 750 | 205/1 500 | 230/1 750 | 254/1 750 |
Prevodovka | 5M | 5M/5A | 6M/6A | 5M | 5M |