Britská manufaktúra BAC (Briggs Automotive Company) je síce vo svete automobilovej výroby nováčikom, veď vznikla v roku 2009, no rozhodne vie zaujať. Prvý model BAC Mono predstavila v roku 2011. Ide o extrémny cestný monopost, čosi ako F1 s registračnými známkami. A na jeho evolúcii pracuje ďalej. Vlani dostal Mono motor s výkonom 227 kW a tento rok zas ultraľahké karbónové kolesá. Teraz sa jej ale podaril husársky kúsok. Ako prvá použila v konštrukcii auta revolučný grafen.
Ide o materiál objavený len v roku 2004. V podstate o extrémne tenkú formu uhlíka s hrúbkou len jedného atómu. Aj preto je priehľadný. Podľa spoločnosti je v porovnaní s klasickými kompozitmi na báze uhlíkových vlákien nový kompozit podstatne ľahší a až 200-krát pevnejší ako oceľ. Pri jeho použití by dokázala automobilka zredukovať hmotnosť až o 20 %. Zatiaľ ho však aplikovala len na výrobu zadných blatníkov, vzhľadom na jednoduchosť ich tvaru. Zároveň si vyskúšala kompatibilitu grafenu s ostatnými materiálmi.
Na vývoji spolupracovala BAC so spoločnosťou Haydale Composite Solutions. V nasledujúcom období chcú program rozšíriť o výrobu ďalších komponentov. Podľa šéfa leteckej a obrannej divízie Haydale Composite Solutions Ebbyho Shahidia čaká grafen veľká budúcnosť, keďže preukázal výrazné zvýšenie odolnosti voči nárazu a teplu. Len pre úplnosť dodajme, že grafen vznikol v rámci výskumu univerzity v Manchestri, pričom ho vedci označili za revolučný materiál s potenciálom v celom rade odvetví.