Prvá generácia Audi A1 to už ťahá na trhu šiesty rok, takže príchod tej ďalšej sa očakáva onedlho. V Ingolstadte to však ešte s á-jednotkou nezabalili. Práve naopak. Chystá sa niečo, o čom sa dlho hovorilo, no bolo len málo pravdepodobné. Audi predsa len pustí do série najvýkonnejšiu verziu A1, aká sa kedy objavila na jeho linkách. A to už Audi ponúka poriadne ostré náradie v podobe Audi S1 s výkonným dvojlitrom 2,0 TFSI (170 kW) a pohonom oboch náprav Quattro, ktoré šprintuje na stovku za 5,9 sekundy.
A tiež netreba zabudnúť na úžasnú verziu A1 Quattro, ktorá vznikla v roku 2011 najprv ako koncept a nakoniec z nej postavili aspoň 333 exemplárov, o ktoré sa išli zákazníci doslova potrhať. Ani sa niet čomu čudovať. Nič rýchlejšie v nižšej triede a už vôbec nie s náhonom na všetky kolesá jednoducho nezoženiete. Mini JCW, Fiesta STi či Polo GTi boli a sú pri najmenšom ingolstadtskom hothatchi len začiatočníkmi. O to viac poteší, že Audi vraj opäť zvažuje verziu RS1, ktorú pôvodne zmietlo zo stola. A tá bude ešte výkonnejšia.
Podľa britského Autocaru počíta totiž s preplňovaným motorom 2,0 TFSI z väčšieho Audi S3, vyladeným až na 280 koní, teda 206 kW a 400 Nm krútiaceho momentu, čo je v triede mestských subkompaktov naozaj nevídané, rovnako ako „štvorkolka“. Očakáva sa spojenie so 7-stupňovou prevodovkou DSG, ktorá by vedela využiť potenciál RS1 naozaj na maximum. A keďže limitovaná edícia A1 Quattro šprintovala so svojimi 188 kW na stovku za 5,7 sekundy, novinka by mohla pokojne podliezť hranicu 5,5 sekundy.
Lacná záležitosť to ale určite nebude. Briti odhadujú cenu na 30 000 libier, teda asi na 35 000 eur. Napokon, Audi A1 nebolo nikdy lowcostovým tovarom. Napriek tomu si dokázalo za necelých šesť rokov nájsť viac ako pol milióna zákazníkov. Čierne vízie, ktoré nedávali malému a drahému prémiovému modelu spočiatku žiadne šance sa teda nenaplnili. A o tom, že si RS1 nájde aj v závere kariéry tohto ingolstadtského trpaslíka svojich klientov, niet najmenších pochybností. Jazdiť s ním musí byť naozaj paráda.