Dizajnové štúdie 40.1 a 40.2 predznamenávajú novú generáciu radu 40. Ako prvý sa do predaja dostane nový crossover XC40, a to začiatkom roka 2018. O pol roka neskôr by mal na trh prísť hatchback V40 a napokon v roku 2019 aj V40 kombi. Kombi bude okrem štandardnej verzie k dispozícii aj vo variante Cross Country, čiže s vyššou svetlou výškou a mohutnejšími pneumatikami.

Jeden a pol litrové trojvalce vzniknú ako zážihové aj vznetové a budú na výber s preplňovaním alebo bez neho. Ďalšou možnosťou pri výbere pohonnej jednotky bude plug-in hybrid s označením T5 Twin Engine. Trojvalcový benzínový motor s výkonom 180 konských síl bude spolupracovať s elektromotorom dodávajúcim sústave 74 koní. Výkon motora bude na prednú nápravu prenášať sedemstupňová automatická dvojspojková prevodovka. Elektrický dojazd bude len necelých päťdesiat kilometrov.
Údaje o spotrebe a o emisiách CO2 zverejní automobilka až na budúci rok, no jej cieľom je prekonať ostatné prémiové kompaktné SUV ako Audi Q3, BMW X1 a Mercedes-Benz GLA. Šéf oddelenia pohonných jednotiek Michael Fleiss vyhlásil, že ak nebudú najlepšími v triede, tak niekde spravili chybu. Zo spomínanej trojice je najúspornejšie BMW X1 s kombinovanou spotrebou 4,3 l/100 km a emisiami CO2 na úrovni 109 g/100 km.