Na tohtoročnom ženevskom autosalóne predstavila automobilka Lamborghini model Centenario kupé. Ide o upravený Aventador, ktorý pri príležitosti osláv sto rokov od narodenia zakladateľa značky Ferruccia Lamborghiniho vyrobia v limitovanej edícii dvadsať kusov. Predstavitelia automobilky však oznámili, že okrem dvadsiatich kupé vyrobia aj dvadsať vozidiel Centenario v karosárskom prevedení roadster.
Výstavnej premiéry sa Centenario roadster dočkalo na Automobilovom týždni v kalifornskom Monterey. Ako je pre Lamborghini typické, vonkajší vzhľad je dokonalým súladom krásy a aerodynamiky. Stojí za ním oddelenie Centro Stile Lamborghini Ostré línie dodávajúce drsný charakter znižujú odpor vzduchu, zlepšujú prítlak a zabezpečujú chladenie.
Karoséria Centenaria sa skladá výlučne z uhlíkových vláken. Skvelé aerodynamické vlastnosti zabezpečuje predný splitter, bočné lemy, oblúky nad kolesami a zadný difúzor. O prítlak sa spolu s difúzorom stará vysúvateľné zadné krídlo. V pokoji a pri nízkych rýchlostiach sa ukrýva v karosérii vozidla, aby nenarušovalo jeho dokonalý vzhľad. Pri zrýchlení sa vysunie o 150 mm a nakloní sa o pätnásť stupňov.
Okrem mohutného difúzoru upútajú na zadnej časti auta aj LED svetlá v tvare písmena „Y“. Vpredu má Centenario dvadsaťpalcové a vzadu dvadsaťjedenpalcové kolesá, ktoré sú obuté do pneumatík Pirelli PZero určených pre automobily so systémom natáčania zadných kolies. Ten zabezpečuje stabilnejší prejazd zákrutami a lepšiu odozvu riadenia.
Pod kapotou nového roadsteru sa ukrýva to najsilnejšie, čo má Lamborghini v súčasnosti v ponuke, a to šesť a pol litrový vidlicový dvanásťvalec s výkonom 566 kW (770 k). Vďaka nemu Centenario roadster zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy. Pôsobivý je aj údaj o dráhe potrebnej na zastavenie zo stokilometrovej rýchlosti. Vďaka uhlíkovo-keramickým brzdám na to Centenario potrebuje iba 31 metrov. Maximálne otáčky motora boli zvýšené z 8 350 na 8 600 ot./min. Podľa výrobcu maximálna rýchlosť presahuje 350 km/h.
Vďaka použitiu uhlíkových vlákien váži Centenario roadster len 1 570 kilogramov. Pomer hmotnosti k výkonu tak činí 2,04 kilogramu na jednu konskú silu. Vodič má na výber z troch jazdných režimov: Strada, Sport a Corsa. Zvolením jazdného režimu sa upravia vlastnosti podvozka, a to vďaka magnetoreologickým tlmičom.
Luxusnému interiéru dominuje 10,1-palcový dotykový displej umiestený v stredovom tuneli. Pokročilý infotainment vybavený softvérom Apple CarPlay umožňuje prehliadanie na internete a komunikáciu prostredníctvom sociálnych sietí. Vďaka prítomnosti rôznych meracích zariadení zaznamenáva aj údaje ako rýchlosť, čas jazdy a hodnoty bočného preťaženia a preťaženia G.
Farba karosérie výstavného vozidla s názvom „Argento Centenario“ bola špeciálne navrhnutá pre roadster. Hoci ešte nebola celá edícia vyrobená, každý kus už má svojho majiteľa. Ide o zberateľov áut a fanúšikov značky. Cena roadsteru je vyššia ako v prípade kupé. Model s uzavretou strechou stál 1,75 milióna eur, zatiaľ čo roadster rovné dva milióny plus daň.