Už dlhšie sa špekulovalo o smerovaní značky Maybach. Po nie príliš úspešnej sólovej kariére sa koncern Daimler rozhodol začleniť ju pod Mercedes-Benz. Už na predpremiérovej snímke prednej kapoty sme videli, že koncept sa zaradí medzi vrcholné modely automobilky nazývané Mercedes-Maybach.
Vonkajší dizajn jednoznačne prezrádza zámer konštruktérov. Tí vytvorili aerodynamickú karosériu, ktorá si vystačí bez spoileru. Dominantou prednej časti je maska chladiča zložená z dvadsiatich piatich stĺpikov. V budúcnosti by mala práve maska chladiča odlišovať vrcholné verzie Maybach od štandardných Mercedesov. Športový charakter obrovského kupé podčiarkuje predný nárazník s tenkými LED diódami. V spodnej časti sa nachádzajú otvory, ktoré privádzajú vzduch zabezpečujúci chladenie bŕzd.
Rozmery konceptu sú impozantné. S dĺžkou 5 700 mm, šírkou 2 100 mm a výškou 1 328 mm by mohol pokojne konkurovať aj Rolls-Royceu Phantom Coupé. Dvadsaťštyripalcové kolesá s pozadím vo farbe karosérie výborne dopĺňajú dominantný zovňajšok. Pohodlné nastupovanie zaručujú vyklápacie dvere upevnené na streche. Úlohu spätných zrkadiel plnia kamery umiestnené na malých krídelkách.
Pokiaľ ide o vzhľad zadnej časti karosérie, tak dizajnéri sa nechali inšpirovať luxusnými jachtami. Zadné svetlá vytvárajú úzku vodorovnú líniu zvýrazňujúcu šírku vozidla. Zadné okno je rozdelené na dve časti a svojou veľkosťou pripomína skôr priezor. Pod zadnými svetlami sa nachádza difúzor s hliníkovým rámom. Podobne ako v prípade konceptu Rolls-Royce Vision 100 aj Maybach 6 Vision má batožinový priestor umiestnený pod veľkou prednou kapotou.
Interiér konceptu poskytuje štyri miesta na sedenie. Ide, samozrejme, o výkladnú skriňu luxusu, takže kožené čalúnenie a drevené doplnky sú základné materiály. Ovládanie je kombináciou analógovej a digitálnej doby. Klasické ovládače majú odkazovať na dlhoročnú tradíciu vozidiel Mercedes-Benz. Základné funkcie sa však ovládajú pomocou dotykových displejov a gest. Osvetlenie interiéru sa prispôsobuje teplote prostredia a oblečeniu cestujúcich. Vodič si bude môcť zvoliť klasické alebo autonómne riadenie.
Základom konceptu je modulárna elektrická platforma MEA (Modular Electric Architecture), ktorú automobilka predstaví o mesiac na parížskom autosalóne. Jej podstatou je uloženie plochej batérie v podlahe vozidla. Koncept počíta s lítium-iontovou batériou s kapacitou 80 kWh. O pohon sa budú starať štyri elektromotory, pričom dva budú mať na starosti prednú nápravu a dva zadnú. Všetky budú synchronizované a zabezpečia pohon 4×4.
Výkon celej sústavy predstavuje 550 kW (750 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne do štyroch sekúnd a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Jedno nabitie by malo stačiť na päťsto kilometrov jazdy. Automobilka v budúcnosti počíta s technickým pokrokom možnosti nabíjania a zvýšením kapacity autonabíjačiek na 350 kW, čo by umožňovalo nabiť batériu na stokilometrový dojazd za päť minút. Zároveň by pribudla možnosť nabíjať auto bezdrôtovo prostredníctvom elektromagnetického poľa.
Z hľadiska výkonu by išlo o najvýkonnejší Mercedes-Maybach. V súčasnosti patrí toto označenie modelu S600, ktorý poháňa dvakrát preplňovaný zážihový šesťlitrový dvanásťvalec s výkonom 390 kW (523 k). Zároveň by bol len o dva kilowatty slabší ako najsilnejší elektrický model od Mercedesu, a to SLS AMG Electric Drive.
Keby sa koncept Maybach 6 Vision premietol do sériovej výroby, nové ultraluxusné impozantné kupé by doplnilo ponuku vrcholných modelov značky. Základ dnes tvoria Mercedes-Maybach S500 a S600, ktoré sú na trhu od februára minulého roku. Zároveň vznikla aj špeciálna pancierovaná verzia s označením Mercedes-Maybach S 600 Guard. Úplný vrchol však predstavuje limuzína Mercedes-Maybach S600 Pullman, ktorej predaj odštartoval začiatkom roka 2016.