Audi vyrába súčasnú generáciu vlakovej lode A8 od roku 2009. Na trhu je tedauž dlhých sedem rokov. To je veľa aj na segment konzervatívne ladených limuzín. Nie div, že v porovnaní s konkurenčným Mercedesom-Benz triedy S, ktorý navyše čaká skorý facelift, a ešte novším BMW radu 7 ťahá v predajoch aj technologicky za kratší koniec. Navyše pôsobí o čosi fádnejšie. V Ingolstadte to dobre vedia. Na reštart potrebuje Audi skutočnú bombu.
Aj preto sa automobilka so štyrmi kruhmi rozhodla priviesť na svet novú generáciu o čosi neskôr, ako plánovala. No zato s premiérovými technológiami, ktoré majú posunúť jej vlajkovú loď na celkom novú úroveň. A, pochopiteľne, aj nad konkurenciu. Premiéra sa očakáva koncom budúceho roka a Audi tvrdí, že pôjde o technologicky najpokrokovejšie auto planéty, bez ohľadu na jednotlivé triedy. A pomaly prezrádza technologické hajlajty.
Vďaka tomu vieme, že Audi A8 má dostať plne autonómne riadenie do rýchlosti 65 km/h. A asistenciu ponúkne aj pri vyšších rýchlostiach. Napokon svedčia o tom nielen koncepty Prologue, ale aj demonštratívne jazdy autonómneho Audi A7 Sportback na okruhu Hockenhaimring. Autopilot bude využívať radarové senzory pre veľké vzdialenosti, dvanásť ultrazvukových senzorov, laserový skener a kamery s vysokým rozlíšením.
Mozgom systému sa stane nová centrálna riadiaca jednotka zFAS, schopná spracovávať vďaka výkonným procesorom Mobileye EyeQ3 a nVidia Tegra K1 veľké množstvo rozličných údajov. Vieme tiež, že novinka dostane 48 V elektrickú sústavu, motor s elektrickým turbodúchadlom a bude približne o 200 kg ľahšia, čo znamená kombináciu hliníka s kompozitnými materiálmi. Očakávajú sa dokonca plastové disky kolies, ktoré ušetria na každej z náprav 8,8 kg.
Základná benzínová verzia 3,0 TFSI by nemala mať viac ako 1 700 kg, čo je približne hmotnosť dnešného Audi A6 s dieselovým 4-valcom 2,0 TDI. To sa, samozrejme, prejaví na spotrebe paliva a kvalite jazdných vlastností. Podobne ako pri Audi R8 môžeme očakávať laserové svetlá iLaS. V interiéri sa stanú najväčšou vychytávkou displeje Amoled s haptickou odozvou. Pri dotyku dostanete teda spätnú väzbu. Aj preto Audi na rozdiel od konkurencie nepočíta s ovládaním pomocou gest.
Podľa Nika Spachtholza, šéfa elektronických systémov Audi, je zbytočné. „Keď ovládate hlasitosť rádia gestami, aj tak máte prsty len pár centimetrov od ovládača, takže ho môžete rovno použiť. A navyše máte k dispozícii multifunkčný volant. Na ovládaní gestami preto nevidím nič prevratné.“ Naopak, haptická odozva prinesie lepšiu orientáciu pri ovládaní displejov dotykom. Ovládanie tiež uľahčí systém PIA (Personal Intelligent Assistant).Ten na základe znalosti návykov vodiča upraví menu tak, že na displeji sa automaticky zobrazia funkcie, ktoré používa najčastejšie. Vrátane telefónnych čísiel, ktoré sa budú meniť aj podľa času, kedy tieto hovory uskutočňujete najčastejšie. Dizajn má byť silne inšpirovaný vlaňajšími konceptami Prologue, za ktorými už stojí nový šéfdizajnér March Lichte. Ten má okrem iného za úlohu výraznejšie odlíšiť dizajn jednotlivých modelov.
V posledných rokoch sa totiž Audi „zamotalo“ do fádnej štylistickej schémy, keď sa jeho jednotlivé rady líšili v podstate len rozmermi. Audi A8 má byť naproti tomu jasne definovateľné a má mať autonómny charakter. Či sa Audi jeho plány podarí splniť, uvidíme v priebehu budúceho roka. Premiéra by mohla byť na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom, pričom očakávaný príchod na trh je na prelome rokov 2017 a 2018.