Móda crossoverov neobišla ani Peugeot. Po premene tritisícosmičky prichádza na rad s rovnakým receptom aj Peugeot 5008. Rozlúčte sa s vanom. Nahradí ho novinka so siluetou SUV a zvýšeným podvozkom. Štvorkolku však nedostane. Zato ponúkne mimoriadnu variabilitu a sedem sedadiel. Ako sa dalo čakať, postavili ju na platforme EMP2, známej už z Peugeotu 308 či 3008. V podstate pôjde o predĺžený derivát novej tritisícosmičky. V porovnaní s ňou je však Peugeot 5008 o 190 mm dlhší (4 640 mm), pričom sa jeho rázvor natiahol na 2 840 mm ( +165 mm).
Dramatické sú aj zmeny, ak tento crossover postavíme vedľa odchádzajúceho MPV. Potom narástol do dĺžky o 165 a do šírky až o 110 mm, rázvor sa zväčšil o 55 mm. Napriek tomu sa konštruktérom podarilo ušetriť na váhe medzigeneračne až 95 kg hmotnosti a znížiť odpor vzduchu. Výška 1 650 mm ostala zachovaná. Dizajn vyznáva jednoznačne off-roadové línie. Predná časť je s výnimkou predného nárazníka identická s Peugeotom 3008. Dominuje jej typická čelná maska a „zahryznuté“ svetlá, vo vyšších výbavách GT Line a GT s full-LED technológiou.
Bočný profil s vodorovnou kapotou a plochou strechou majú len umocniť charakter crossoveru. Podobne ako väčšia svetlá výška a kolesá, ktorých rozmery siahajú od 16 do 19 palcov. Pomerne subtílne však pôsobia úzke zadné stĺpiky lemované chrómovou lištou. O to väčšia je sklená plocha, ku ktorej môžeme pripočítať obrovské otvárateľné príplatkové strešné okno. Vzadu spája svetlá s grafikou „pazúrov“ čierna lesklá lišta integrovaná s plochou skla. Celý podvozok lemujú robustné ochranné plasty.
Vnútri máme očakávať obrovský priestor, ktorý zachováva všetky výhody MPV a svojou variabilitou dokonca prekonáva odchádzajúci van. Cestujúci na zadných sedadlách dostali na nohy k dobru až 60 mm. A do "kufra“ sa zmestia aj ďalšie dve sklopné sedadlá, takže Peugeot 5008 si trúfne na 7-člennú posádku. Traja cestujúci v druhom rade majú pritom k dispozícii tri identicky široké posuvné sedadlá, ktorých operadlá možno nastaviť až v piatich uhloch. Doteraz to boli len dva. Nezaostáva ani batožinový priestor.
Tu nastavuje päťtisícosmička nové normy. V 5-miestnom usporiadaní ponúkne vraj až 780 litrov, čo je dokonca o 60 viac ako pri novej Škode Kodiaq. Ukrátení však nebudú ani majitelia s tretím radom sedadiel. Vďaka nízkej hmotnosti, len 11 kg, ich možno ľahko demontovať. Po sklopení druhého radu vznikne potom celkový objem 1 940 litrov. V porovnaní s predchádzajúcim modelom si tak môže posádka zobrať o 100 litrov batožiny viac. Po sklopení operadla spolujazdca naložíte do novinky predmety dlhé až 3,2 metra, čo vyzerá na ďalší rekord.
Interiér si požičal palubnú dosku z Peugeota 3008, čo prezrádza ich spriaznenosť. Máme tu teda druhú generáciu iCockpit-u, čo znamená virtuálny 12,3-palcový predsunutý prístrojový panel s piatimi druhmi zobrazenia a miniatúrny, nízko posadený volant. Navyše koncept doplní ďalší 8-palcový dotykový displej vo funkcii multimediálneho rozhrania. Pre ľahšie ovládanie bude vybavený šiestimi kolískovými tlačidlami pre priamy vstup do hlavných vetiev menu, napríklad do klimatizácie, audia, komunikácie či 3D navigácie TomTom s aktuálnymi informáciami o doprave.
Samozrejmosťou je kompatibilita so smartfónmi cez Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink či prístup na internet a využívanie mobilných aplikácií o aktuálnych dopravných informáciách alebo o počasí. Asistenčné systémy zastúpi adaptívny tempomat s úplným dobrzdením, monitorovanie chodcov a jazdných prúdov, čítačka dopravných značiek, výstraha pred kolíziou, autonómne brzdy či adaptívne LED svetlá. Peugeot si dal záležať aj na kvalite materiálov, ktoré posunul o „level“ vyššie.
Tlačidlo Amplify umožní meniť atmosféru v interiéri vďaka náladovému osvetleniu palubnej dosky, stredovej konzoly a dverí. Vyberať možno medzi módmi Boost pre športový a Relax pre relaxačný charakter. Chýbať nemá masážne sedadlo vodiča s ôsmimi programami, osviežovač vzduchu s troma vôňami, aparatúra Premium Focal ( 515 W), parkovací asistent Viso Park a ParkAssist s 360-stupňovým zobrazením okolia. Príplatkový Driver Sport Pack mení účinok posilňovača, reakciu plynu a zvuk motora.
Ponuka motorov vychádza opäť z tritisícosmičky. Základom je zážihový 3-valec 1,2 PureTech (96 kW), kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Nad ten sa postaví 4-valec 1,6 THP (121 kW), spriahnutý sériovo s automatom. Vznetový motor 1,6 BlueHDi bude mať výkon 74 alebo 88 kW. Slabší z nich používa 5-stupňový manuál, pre silnejší sú pripravené 6-stupňové manuálne aj automatické prevodovky. Naftový vrchol je v rukách motora 2,0 BlueHDi (110, 132 kW).
Slabší skombinuje Peugeot s manuálnou a výkonnejší so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Všetky motory používajú štart-stop systém a spĺňajú emisnú normu Euro 6.1. Štvorkolku nečakajte. Inak by mohol byť Peugeot 5008 plnohodnotným konkurentom novej Škody Kodiaq. Spoliehať sa však bude výlučne na predný náhon, prípadne elektronický systém Advanced Grip Control, čo je trakčná kontrola pomocou pribrzďovania preklzujúceho kolesa, spojená s univerzálnymi pneumatikami S+M a kontrolou klesania Hill Assist Descent.Na výber bude až päť trakčných režimov – Normal, Sneh, Blato, Piesok a ESP Off. V súvislosti s nimi sa mení aj reakcia na plyn či riadiaca mapa automatickej prevodovky. Vychytávkou je nepochybne systém takzvanej „rozšírenej mobility“, čo nie je nič iné ako skladacia elektrická kolobežka e-Kick alebo skladací e-Bike, ktoré je možné uložiť do kufra a zároveň nabíjať pomocou konektora priamo vo vozidle. Vodič tak bude mať možnosť pokračovať v „jazde“ aj po tom, čo auto zaparkuje.
Výrobu novinky zabezpečí montážny závod v Rennes, pohonné jednotky dodá fabrika v Trémeroch a v Douvrine. Svetová premiéra sa odohrá na jeseň v Paríži spolu s Peugeotom 3008, ktorý však bude vznikať v Sochaux. Predaj odštartuje Peugeot až na jar budúceho roka. Preto zatiaľ k novinke chýbajú presné technické špecifikácie.
Rozmery, objemy
Model | 3008 | 5008 |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 447 | 4 640 |
Šírka (mm) | 1 850 | 1 850 |
Výška (mm) | 1 620 | 1 620 |
Rázvor náprav (mm) | 2 675 | 2 840 |
Veľkosť kufra(l) | 520 – 1 580 | 780 – 1 940 |
Technické údaje
Motor | 1,2 PureTech | 1,6 THP | 1,6 BH | 1,6 BH | 2,0 BH | 2,0 BH |
---|---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 96 | 121 | 74 | 88 | 110 | 132 |
Prevodovka | 6M/6A | 6A | 5M | 6M/6A | 6M | 6A |