Opel Karl, predstavený vlani, mal byť odpoveďou Rüsselsheimu na módu lowcostových áut. Zas až taký lacný však nie je. Navyše mu jeho rozmery nedovoľujú konkurovať „lacákom“, akými sú podstatne veľkorysejšia Dacia Sandero, Logan, alebo Citroen C-Elisseé s Peugeotom 301. Ani niet divu, že Karl hrá v ponuke Opelu okrajovú rolu. Jeho predaje by chcela automobilka s bleskom v znaku podporiť off-roadovo ladenou verziou Rocks podobne, ako to bolo pri štýlovom Adame.
Recept je rovnaký, i keď tentokrát bez plátennej strechy, ktorá robí z Adama Rockss unikát. Každopádne, Karl Rocks dostal podvozok zvýšený o 18 mm a platovú ochranu prahov, blatníkov a nárazníkov, čo by mu malo prepožičať viac sebavedomia v mestskej džungli či na nespevnených povrchoch. Ďalej tu máme 16-palcové dvojfarebné disky, strieborné strešné nosiče a predné hmlové svetlá, ktoré sú súčasťou sériovej výbavy.
Podobne je to v interiéri, kde sa snaží Karl navodiť drsnejšiu atmosféru. Napríklad jedinečným čalúnením Favo s plástovým vzorom či ozdobnými lištami vnútorných prahov Opel tiež vyzdvihuje konektivitu multimediálneho systému R 4.0 OntelliLink, ktorý spolupracuje so smartfónmi cer Apple carPlay alebo Android Auto. Štandardne je k dispozícii aj výkonnejšie rádio R300. Výhodou stále ostáva praktická 5-dverová karoséria a batožinový priestor s maximom 1 015 litrov.
O motoroch síce Opel mlčí, no s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou, k zmenám pod kapotou vôbec nedôjde. Karl, ako cenovo orientovaný model, má v ponuke len jediný 3-valec 1,0 Ecotec s výkonom 55 kW a 5-stupňovú manuálnu prevodovku. K cti mu slúži hill-holder či upozornenie na nedobrovoľné opustenie jazdného prúdu. Či to však bude na zákazníkov stačiť, ukáže až čas. Karl nie je totiž ani s „horským“ balíkom štýlový Adam. Napokon, pre nezáujem ho už nenájdete ani v cenníku slovenského importéra.