Po novučičkej Panamere S/4S, Panamere Turbo a Pnamere Diesel prichádza na rad očakávaný plug-in hybrid. Jeho parametre sú očarujúce, najmä v kontexte spotreby paliva. Tá má byť s plne nabitými batériami vraj len 2,5 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, všetci vieme, že údaje o laboratórnych spotrebách podľa cyklu NEDC sú skreslené a pri plug-in hybridoch ešte viac, ale to nemení nič na tom, že nová Panamera, tankujúca aj zo zásuvky, je pekelne rýchlym a relatívne úsporným autom. Porsche sa chváli, že pri jej vývoji využilo skúsenosti z hyperšportu Porsche 918 Spyder.
V porovnaní s minulosťou došlo naozaj k razantným zmenám. Nová je nielen celá Panamera, ale aj hybridná sústava. Tvorí ju benzínový agregát 2,9 V6 BiTurbo z Panamery S s výkonom 243 kW a krútiacim momentom 450 Nm, spojený cez 8-stupňovú dvojspojku PDK s vodou chladeným elektromotorom. Ten dodáva ďalších 100 kW výkonu a 400 Nm krútiaceho momentu. Predtým používala hybridná Panamera kompresorový 6-valec a 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom. Podstatné však je, že elektrickú energiu využíva hneď po stlačení plynového pedálu.
Predtým sa dal totiž elektromotor do práce len v prípade, že ste stlačili plyn na 80 %. Zároveň sa elektromotor zapája do hry aj pri požiadavke dosiahnutia maximálnej rýchlosti. V Zuffenhausene volajú túto funkciu E-Performance. Zväčšila sa tiež zásoba akumulátorov. Pritom nedošlo k zvýšeniu ich hmotnosti. Ten istý objem dokáže uskladniť 14,1 kW/h namiesto pôvodných 9,1. To znamená, že Panamera 4 E-Hybrid dokáže prejsť v čisto elektrickom režime E-Power 50 km, a to maximálne rýchlosťou 140 km/h, pričom tento režim sa automaticky aktivuje už po „naštartovaní“.
Samozrejme, zaujímavejšie sú dynamické parametre v ďalších režimoch. A tých má hybridná Panamera na rozdiel od klasickej Panamery S a Turbo o niečo viac. K známych módom Sport a Sport Plus pridáva spomínaný režim E-Power a tiež módy Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge. V Hybrid Auto spolupracujú spaľovací motor a elektromotor v záujme čo najväčšej efektivity prevádzky. E-Hold umožňuje zachovať zásobu energie v akumulátoroch na čas, keď sa ju vodič rozhodne využiť a E-Charge zabezpečuje dobíjanie batérie energiou spaľovacieho motora, ktorý poskytuje vyšší výkon, ako je potrebný pre samotnú jazdu.
Dobitie batérií z bežnej elektrickej siete (230 V) trvá 5,8 hodiny, ale s palubnou nabíjačkou (7,2 kW) sa proces skráti na 3,6 hodiny. Poďme však na to najpodstatnejšie. Panamera 4 E-Hybrid ponúka maximálny výkon 343 kW a 700 Nm krútiaceho momentu. To je medzigeneračné zlepšenie o 64 kW a 120 Nm. Na jazdných vlastnostiach to poznať. Za najvýkonnejšou 8-valcovou Panamerou Turbo zaostáva hybrid v šprinte na stovku len o jednu desatinu sekundy. Zvládne to za 4,6 s. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je rozdiel dokonca 1,4 sekundy! Ručička rýchlomeru sa pritom zastaví pri údaji 278 km/h.
Aby nedošlo k zmene týchto parametrov, je v akumulátoroch vždy udržiavaná bezpečná rezerva elektrickej energie. Pritom sa môže hybridná Panamera oprieť o všetky štyri kolesá, navyše riadené a pneumaticky odpružené. Interiér sa líši len špecifickou grafikou dvoch postranných 7-palcových displejov prístrojového panelu a tiež hybridnému pohonu prispôsobenou centrálnou dotykovou obrazovkou (12,3 palca) rozhrania PCM. Výhodou hybridnej Panamery je tiež nezávislé kúrenie. Po parížskej premiére sa novinka zo Zuffenhausenu dostane k prvým zákazníkom. Ceny v Nemecku štartujú na 107 553 eurách.