Japonská automobilka uviedla súčasnú generáciu sedanu a kombi Mazda 6 na trh len v roku 2013 a už o dva roky nasledoval facelift. Ten jej priniesol napríklad novú robustnejšiu masku a tiež úplne prepracovanú palubnú dosku s voľne stojacim centrálnym displejom namiesto pôvodného integrovaného. A teraz prichádza k ďalším zmenám. A nie je ich málo. To napriek tomu, že exteriér osviežili jedine nové spätné zrkadlá s integrovanými LED svetlami či sivý lak Machine Grey a interiér farebný head-up displej s vyšším rozlíšením, jemne prepracovaný volant a nové dekoračné materiály. Dôraz sa tentoraz kládol na techniku.
Mazda je pyšná hlavne na systém G-Vectoring Control. Ide pritom o technologickú premiéru. Táto čisto softvérová vychytávka znižuje krútiaci moment motora pri vjazde do zákruty, čím sa ťažisko vozidla prenesie viac na predné kolesá. Výsledkom je lepšia priľnavosť pneumatík, a teda aj menšia nedotáčavosť. Ak vodič drží v zákrute konštantnú rýchlosť, krútiaci moment opäť rastie. Pre vodiča to znamená istejší pocit za volantom, ktorý Mazda nazýva Jinba Intai, čo je japonský výraz pre jazdca v sedle. Mazda tvrdí, že nový systém bolo možné vyvinúť len vďaka schopnostiam mimoriadne citlivého riadenia motorov Skyactiv.
Ďalšia veľká zmena súvisí s naftovými agregátmi 2,2 Skyactiv-D (110, 129 kW). Už v minulosti dostali najnižší kompresný pomer na svete s hodnotou len 14 : 1, čo znamenalo komfortný chod, no teraz Mazda opäť popracovala na ich kultivovanosti. Zníženie hluku, vibrácií a typického klepania dostali na starosť hneď tri nové systémy. Prvým je takzvaný High-Precision DE Boost, ktorý zlepšuje riadenie tlaku preplňovania a tým urýchľuje reakcie na plyn bez sprievodných rázov a vibrácií. Druhý systém Natural Sound Smooter potláča klepanie motora v rozsahu 3,5 kHz pomocou tlmiča umiestneného v dutej časti piestneho čapu.
Do tretice pridala Mazda systém Frequency Natural Sound, ktorý jemnou reguláciou časovania v jednotkách 100 mikrosekúnd potláča negatívne prejavy v kritických pásmach 1,3 kHz, 1,7 kHz a 2,5 kHz. Vďaka tomu sa tlakové vlny vznikajúce pred spaľovaním, počas neho a po ňom navzájom rušia a nespôsobujú rezonancie v kabíne. Za vyšším akustickým komfortom však stoja aj hrubšie sklá a nasadenie väčšieho objemu tlmiacich materiálov, napríklad vo dverách alebo v palubnej doske. Oba naftové motory sú štandardne kombinované so systémom i-Eloop s regeneráciou brzdnej energie pomocou kondenzátora aj štart stop-systémom.
Bez zmien ostávajú v ponuke atmosférické benzínové 4-valce 2,0 Skyactiv-G (107, 121 kW) a 2,5 Skyactiv-G, tiež so systémom i-Eloop aj pohon oboch náprav i-Activ AWD, vyhodnocujúci až 27 jazdných parametrov, kombinovaný výlučne s naftovým motorom. Šesťstupňová automatická prevodovka je dostupná naďalej so všetkými agregátmi s výnimkou najslabšieho benzínového motora. V Mazde však popracovali na asistenčných systémoch balíka i-Activesense. Zlepšené autonómne brzdy na báze radaru – Advanced Smart City Break Support System – sú aktívne v rozsahu od 4 až do 80 km/h, čo je zlepšenie o 40 km/h a reagujú aj na chodcov.
Podpora brzdenia a varovania pred kolíziou pri vysokých rýchlostiach s čelnou kamerou má zas rozsah činnosti zväčšený z pôvodne 15 až 145 km/h na 15 až 160 km/h. A k tomu Mazda pridáva Trafic Sign Recognition, teda čítačku dopravných značiek, rozoznávajúcu nielen obmedzenia rýchlosti, ale napríklad aj zákaz vjazdu. Vodič je následne upozornený vizuálnym a zvukovým signálom. Naďalej je k dispozícii výstraha pred nedobrovoľným opustením jazdného prúdu, monitorovanie jazdných prúdov či predné adaptívne LED svetlá a adaptívny tempomat pracujúci v rozsahu od 30 do 200 km/h.
Modernizovaná Mazda 6 bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Paríži a následne vstúpi do predaja. Všetky zmeny sa týkajú sedanu aj kombi Wagon.