Mazda 6: Lepšia stabilita a tichší diesel

Je to len rok, čo prišla Mazda s prvým faceliftom šestky. Týkal sa však najmä dizajnu. Modelový rok 2017 kladie dôraz na techniku. Zmien nie je naozaj málo. Nová Mazda 6 ponúka vyššiu stabilitu v zákrutách, viac komfortu aj bezpečnosti.

21.09.2016 06:00
debata (9)
Najväčšou exteriérovou zmenou sú nové spätné... Foto: Mazda
Mazda 6 - 2016 Najväčšou exteriérovou zmenou sú nové spätné zrkadlá s integrovanými LED smerovkami.

Japonská automobilka uviedla súčasnú generáciu sedanu a kombi Mazda 6 na trh len v roku 2013 a už o dva roky nasledoval facelift. Ten jej priniesol napríklad novú robustnejšiu masku a tiež úplne prepracovanú palubnú dosku s voľne stojacim centrálnym displejom namiesto pôvodného integrovaného. A teraz prichádza k ďalším zmenám. A nie je ich málo. To napriek tomu, že exteriér osviežili jedine nové spätné zrkadlá s integrovanými LED svetlami či sivý lak Machine Grey a interiér farebný head-up displej s vyšším rozlíšením, jemne prepracovaný volant a nové dekoračné materiály. Dôraz sa tentoraz kládol na techniku.

Mazda je pyšná hlavne na systém G-Vectoring Control. Ide pritom o technologickú premiéru. Táto čisto softvérová vychytávka znižuje krútiaci moment motora pri vjazde do zákruty, čím sa ťažisko vozidla prenesie viac na predné kolesá. Výsledkom je lepšia priľnavosť pneumatík, a teda aj menšia nedotáčavosť. Ak vodič drží v zákrute konštantnú rýchlosť, krútiaci moment opäť rastie. Pre vodiča to znamená istejší pocit za volantom, ktorý Mazda nazýva Jinba Intai, čo je japonský výraz pre jazdca v sedle. Mazda tvrdí, že nový systém bolo možné vyvinúť len vďaka schopnostiam mimoriadne citlivého riadenia motorov Skyactiv.

Vyššiu stabilitu má priniesť systém... Foto: Mazda
Mazda 6 - 2016 Vyššiu stabilitu má priniesť systém G-Vectoring, ktorý krátkodobo znižuje krútiaci moment motora počas prejazdu zákrut.

Ďalšia veľká zmena súvisí s naftovými agregátmi 2,2 Skyactiv-D (110, 129 kW). Už v minulosti dostali najnižší kompresný pomer na svete s hodnotou len 14 : 1, čo znamenalo komfortný chod, no teraz Mazda opäť popracovala na ich kultivovanosti. Zníženie hluku, vibrácií a typického klepania dostali na starosť hneď tri nové systémy. Prvým je takzvaný High-Precision DE Boost, ktorý zlepšuje riadenie tlaku preplňovania a tým urýchľuje reakcie na plyn bez sprievodných rázov a vibrácií. Druhý systém Natural Sound Smooter potláča klepanie motora v rozsahu 3,5 kHz pomocou tlmiča umiestneného v dutej časti piestneho čapu.

Modernizovaný dieselový agregát 2,2 Skyactiv-D... Foto: Mazda
Mazda-Sky Activ-G-engine Modernizovaný dieselový agregát 2,2 Skyactiv-D dostal nové tlmiče v piestnych čapoch aj systém na redukciu rezonancií pomocou miernych korekcií časovania.

Do tretice pridala Mazda systém Frequency Natural Sound, ktorý jemnou reguláciou časovania v jednotkách 100 mikrosekúnd potláča negatívne prejavy v kritických pásmach 1,3 kHz, 1,7 kHz a 2,5 kHz. Vďaka tomu sa tlakové vlny vznikajúce pred spaľovaním, počas neho a po ňom navzájom rušia a nespôsobujú rezonancie v kabíne. Za vyšším akustickým komfortom však stoja aj hrubšie sklá a nasadenie väčšieho objemu tlmiacich materiálov, napríklad vo dverách alebo v palubnej doske. Oba naftové motory sú štandardne kombinované so systémom i-Eloop s regeneráciou brzdnej energie pomocou kondenzátora aj štart stop-systémom.

Interiér má prepracovaný multifunkčný volant a... Foto: Mazda
Mazda 6 - 2016 Interiér má prepracovaný multifunkčný volant a zlepšený farebný head-up displej s vyšším rozlíšením. Posádky by mala pocítiť aj vyšší akustický komfort.

Bez zmien ostávajú v ponuke atmosférické benzínové 4-valce 2,0 Skyactiv-G (107, 121 kW) a 2,5 Skyactiv-G, tiež so systémom i-Eloop aj pohon oboch náprav i-Activ AWD, vyhodnocujúci až 27 jazdných parametrov, kombinovaný výlučne s naftovým motorom. Šesťstupňová automatická prevodovka je dostupná naďalej so všetkými agregátmi s výnimkou najslabšieho benzínového motora. V Mazde však popracovali na asistenčných systémoch balíka i-Activesense. Zlepšené autonómne brzdy na báze radaru – Advanced Smart City Break Support System – sú aktívne v rozsahu od 4 až do 80 km/h, čo je zlepšenie o 40 km/h a reagujú aj na chodcov.

Všetky technologické zmeny sa týkajú aj verzie... Foto: Mazda
Mazda 6 - 2016 Všetky technologické zmeny sa týkajú aj verzie kombi.

Podpora brzdenia a varovania pred kolíziou pri vysokých rýchlostiach s čelnou kamerou má zas rozsah činnosti zväčšený z pôvodne 15 až 145 km/h na 15 až 160 km/h. A k tomu Mazda pridáva Trafic Sign Recognition, teda čítačku dopravných značiek, rozoznávajúcu nielen obmedzenia rýchlosti, ale napríklad aj zákaz vjazdu. Vodič je následne upozornený vizuálnym a zvukovým signálom. Naďalej je k dispozícii výstraha pred nedobrovoľným opustením jazdného prúdu, monitorovanie jazdných prúdov či predné adaptívne LED svetlá a adaptívny tempomat pracujúci v rozsahu od 30 do 200 km/h.

Modernizovaná Mazda 6 bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Paríži a následne vstúpi do predaja. Všetky zmeny sa týkajú sedanu aj kombi Wagon.
Mazda 6 - 2016
Mazda 6 - 2016
+14Mazda 6 - 2016

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 9 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #facelift #Mazda #Mazda 6 #autosalón Paríž 2016
Články podľa značiek